۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی؛

۷۰ درصد وسایل کمک توانبخشی معلولان تولید داخل است

۷۰ درصد وسایل کمک توانبخشی معلولان تولید داخل است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: ۷۰ درصد واسیل کمک توانبخشی و تجهیزات مورد نیاز معلولان و سالمندان در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی، معلولان، جانبازان و سالمندان که صبح چهارشنبه برگزار شد، اظهارداشت: این نمایشگاه با هدف ارائه خدمات به سالمندان و معلولان، فعالیت خود را آغاز کرده است که البته شهرداری، بنیاد جانبازان و ایثارگران و همچنین بخش خصوصی فعالیت های مشترکی با ما انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ما امسال این بود که با افزایش ارز شاید نتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم، گفت: اما بر اساس همکاری با بخش های مختلف توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم که ۵۶ غرفه نیز در آن فعال هستند.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم ۸۰ درصد از مشکلات جامعه هدف را در حوزه معلولان و سالمندان برطرف کنیم، بیان داشت: سعی می کنیم تا پایان سال مشکلات و کمبودهای تجهیزات توانبخشی معلولان را برطرف کنیم.

وی گفت: ارائه تسهیلات و تشویق های لازم به تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات توانبخشی و تخصیص ارز دولتی از جمله این اقدامات است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه خروج محصولات توانبخشی از انحصار بهزیستی و بنیاد شهید یکی از کارهایی است که در سال های اخیر دغدغه ما بوده، اظهارداشت: در این زمینه از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد.

نحوی نژاد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد محصولات توانبخشی در داخل کشور تولید می شود و امیدواریم در آینده نزدیک وسایل کمک توانبخشی ناشنوایان و باتری سمعک آنها نیز توسط شرکت های دانش بنیان تولید شود.

کد خبر 4419912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha