۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹

تغییر کاربری سینما مهتاب در شیراز بررسی می شود

تغییر کاربری سینما مهتاب در شیراز بررسی می شود

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز از بررسی موضوع تغییر کاربری سینما مهتاب در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای شهر شیراز، احمد تنوری در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تاریخی بودن این مکان گفت: قدمت این سینما به دهه‌ی ۳۰ بر میگردد وخاطره‌ی سه نسل پیشین را با خود به همراه دارد به گونه ای که بیشتر اهالی شیراز، فارس و شهرستانهای مجاور از ان خاطره دارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این جلسه مالک سابق سینما با اشاره به مصادره این مکان توسط دادگاه انقلاب اسلامی با ارائه‌ی مطالبی مخالفت خود را با تخریب سینما اعلام کرد و خواستار حفظ این سینما شد.

وی افزود: مشاورین نیز ضمن تاکید بر ارائه طرح توجیهی معتقد بودند با تخریب این گونه بناها، تا سال ۱۴۰۰هیچ بنای فرهنگی در شیراز باقی نمی ماند.

تنوری گفت: حفظ بناهای قبل از سال ۴۰ مانند این سینما که دارای اهمیت حفظ تاریخی هستند و ثبت در اثار ملی از پیشنهادات مشاورین بود.

وی گفت: مقرر شد کمیته‌ی میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر در ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر شیراز به بررسی این موضوع بپردازد.

تنوری خواستار پیگیری استعلام مالکیت بنیاد ۱۵خرداد توسط شهرداری شیراز شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بررسی طرح یک فوریتی مساعدت به تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز در دستور کار قرار گرفت.

تنوری با اشاره به عدم ارائه لایحه حمایت از هیات های ورزشی از سوی شهرداری به شورا گفت: این لایحه در راستای شفافیت در عملکرد شورا و شهرداری، عدالت در تخصیص بودجه به رشته های مختلف ورزشی و اختصاص کمک های متناسب به تیم ها نقش مهمی ایفا می کند.

وی افزود: مقرر شد این لایحه از سوی شهرداری در مدت یک ماه به کمیسیون ارسال تا به صورت طرح جمعی از اعضا و به عنوان طرح جامع حمایت از ورزشهای همگانی بررسی و به صحن شورا ارجاع شود.

در ادامه سیروس پاک فطرت نیز گفت: این دو تیم فوتبال به عنوان نمایندگان فارس برای شرکت در لیگ برتر نیازمندحمایت هستند که باید شورا و شهرداری در این راستا گام بردارد.

وی بر ارائه لایحه حمایت از هیات های ورزشی از سوی شهرداری تاکید کرد.

کد خبر 4426274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha