۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱:۴۰

معاون آموزش و پرورش بوشهر مطرح کرد؛

جذب بیش از ۱۲ هزار نوآموز در پیش دبستانی های استان بوشهر

جذب بیش از ۱۲ هزار  نوآموز در پیش دبستانی های استان بوشهر

بوشهر- معاون آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر با جذب ۱۲ هزار و ۸۲ نوآموز دومین استان در بین استان ها از لحاظ درصد تحقق جذب نوآموز شش ساله در پیش دبستانی ها بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسمی عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در جذب نوآموز پیش دبستانی در کشور عملکرد مناسبی داشته است.

قاسمی ادامه داد: استان های سمنان با ۸۷ درصد، استان بوشهر ۷۲ درصد،استان لرستان ۷۱ درصد و استان هرمزگان با ۷۰ درصد از استان های پیشتاز در جذب نوآموز شش ساله هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر با جذب ۱۲ هزار و ۸۲ نوآموز شش ساله دومین استان در بین استان ها از لحاظ درصد تحقق جذب نوآموز شش ساله در پیش دبستانی ها بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: میانگین کشوری جذب نوآموز شش ساله در کشور ۵۱ درصد بوده است که طبق پیش بینی ها یک میلیون و ۴ هزار و ۹۰۷ نوآموز شش ساله در کشور جذب شده اند.

این مقام مسئول افزود: میانگین کشوری جذب نوآموز پنج ساله نیز در پیش دبستانی ها ۳۹ درصد بوده است که استان بوشهر تاکنون ۴۰ درصد جذب نوآموز پنج ساله در پیش دبستانی ها داشته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سامانه سناد ۸۹۸ نوآموز پنج ساله در استان بوشهر ثبت نام شده‌اند و جا دارد این آمار بیش از این شود.

وی با اشاره به دو زبانه بودن اکثر دانش آموزان، جذب حداکثری نوآموزان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: امیدواریم این اقدام مهم در افزایش کیفیت آموزشی بیش از پیش موثر باشد.

قاسمی افزود: جذب هر چه بیشتر نوآموزان در پیش دبستانی ها یکی از راهکارهای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: دوره پیش دبستانی بهترین فرصت برای یادگیری است و از آن به عنوان دوره طلایی یاد میشود لذا ضرورت دارد توجه بیشتر به این دوره صورت گیرد.

کد خبر 4427264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha