۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۹:۱۴

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان:

۷۰ درصد رفسنجان جزو موقوفات است

۷۰ درصد رفسنجان جزو موقوفات است

رفسنجان - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان گفت: حدود ۷۰ درصد رفسنجان جزو موقوفات است که نشان از دینداری مردم رفسنجان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد یوسفی عصر یکشنبه در مراسم افتتاح یگان حفاظت اداره اوقاف رفسنجان گفت: اگر کسی بخواهد به وقف خدمت کند هم حق الله را ادا کرده و هم حق الناس را به جا آورده است و بر عکس اگر خدای نکرده کسی به موقوفات تعرض کند هم به حق الله و هم به حق الناس تعرض کرده است.

افزود: ثواب حفظ و صیانت و جلوگیری از تعرض به موقوفات کمتر از ایجاد موقوفات نیست.

وی عنوان کرد: سالهای قبل دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت آمده بود اما به دلایلی این موضوع محقق نشد اما امسال با موضوعاتی که داشتیم طبق دستورالعمل قبل طی ماههای گذشته مذاکراتی با اداره کل داشتیم و خوشبختانه این یگان تشکیل شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان با بیان اینکه یگان حفاظت اوقاف شهرستان رفسنجان برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است، افزود: این یگان شامل سه نفر نیرو بومی لیسانس است که باید وارد اجرائیات شوند و تصرفات را شناسایی کنند و یک خودرو مجهر نیز در اختیار آنها گذاشته شده است.

یوسفی بیان کرد: به زودی شماره تلفن گویایی را در سطح شهر اطلاع رسانی خواهیم کرد تا مردم از طریق این شماره تلفن موارد را به این یگان اطلاع دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵ موقوفه متصرفی و ۵۳ غیر متصرفی و در مجموع ۹۸ موقوفه در شهرستان رفسنجان وجود دارد، همچنین هفت هزار و ۵۴۸ رقبه متصرفی و هفت هزار و ۴۰۴ رقبه غیر متصرفی در این شهرستان وجود دارد.

یوسفی ادامه داد: ۵۴۰ هکتار باغات موقوقه داریم که ۲۵ متصدی داشته و در اختیار اوقاف قرار دارند ضمن اینکه هشت بقاع متبرکه در رفسنجان زیر نظر اوقاف هستند که از جمله آنها امامزاده ابراهیم بهرمان و امامزاده سید جلال الدین است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد رفسنجان جزو موقوفات است که نشانگر این موضوع است که مردم رفسنجان مردم دینداری بوده و هستند.

وی به کف سازی و خاکبرداری و تسطیح اطراف امامزاده عبدالله و بی بی صفیه برای رفاه حال بیشتر زائران اشاره و تصریح کرد: در امامزاده سید جلال الدین نیز حوض آن جانمایی می شود و سردرب آن در دست اقدام است و مسجد ابوالفضل (ع) نیز با سفیدکاری و برقکاری متحول شده است.

کد خبر 4430474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha