۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴

نایب رئیس شورای شهر شیراز:

دستگاه های اجرایی شیراز دست خود را از جیب مردم خارج کنند

دستگاه های اجرایی شیراز دست خود را از جیب مردم خارج کنند

شیراز - نایب رییس‌شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شیراز دست خود را از جیب ملت بیرون بکشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی واموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، ابراهیم صبوری به هنگام بررسی لایحه افزایش تعرفه آب بها و انشعابات اب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب که با مخالفت اعضای شورا همراه شد، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار داشتیم تعرفه های کلانشهر های کشور ازجمله تهران، اصفهان و مشهد را بررسی کنند.

وی با اشاره به منطقه بندی شهر تهران برای دریافت حق انشعاب اب و فاضلاب افزود: با مقایسه این تعرفه‌ها متوجه می‌شویم حداقل مبلغ در نظر گرفته شده در تبصره شماره ۳در شهر شیراز به یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان ‌رسیده که با احتساب حق انشعاب حداقل به ۲میلیون تومان در مناطق جنوب و محروم شهر می‌رسد، این درحالیست که این تعرفه در مناطق بهره‌مند و گران قیمت تهران اخذ می‌شود.

صبوری با ابراز نارضایتی از ادعای کارگزاریهای اداره ابفا مبنی بر دریافت حق انشعاب آب توسط شورای شهر خاطرنشان کرد: زمانی که مردم معترض تعرفه‌ها میشوند کارگزاریها ادعا میکنند که شورای شهر این تعرفه رامصوب و پول برای شورای شهر از مردم گرفته می‌شود.

وی بر ارجاع این لایحه به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و بررسی مجدد به منظور منطقه بندی دقیق و کارشناسی و مقایسه تعرفه انشعاب اب و فاضلاب با شهرهای دیگر تاکید کرد.

صبوری افزود: با وجود دریافت پول زیاد درسالهای گذشته هنوز تصفیه خانه فاضلاب در حال ساخت است و به بهره برداری نرسیده است و تنها شبکه فاضلاب ایجاد می شود تا پس از جمع آوری فاضلاب در جنوب و جنوب شرق شهر رها شود.

عضو هیات رئیسه شور ای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: نباید شبکه فاضلاب جدید ایجاد کنیم بلکه باید ابتدا تصفیه خانه را بسازیم.

وی ادامه داد: با شکایت اهالی از بوی بد فاضلاب متوجه شدیم تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ شبها تعطیل است؛ مگر فاضلاب شهری شبها تعطیل است که این تصفیه خانه چنین اقدامی می‌کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهرشیراز با اشاره به عدم اجرای ۵ مرحله تصفیه آب در تصفیه خانه شماره ۱شیراز افزود: کارشناسان میگویند این آب به دلیل وجود انگل برای فضای سبز شهری قابل استفاده نیست و باید تنها برای فضای سبز اطراف شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است چرخه‌ی مدیریتی در این حوزه خوب عمل نمی‌کند و نباید برای اینکه مدیری به عنوان بهترین مدیر استانی و کشوری انتخاب شود از مردم پول بگیرد.

وی بر اصلاح و مناسب سازی تعرفه‌های انشعاب آب و فاضلاب مصوب ادوار گذشته شورا تاکید کرد و افزود: نباید از افرادی که ارزش وسایل خانه آنها کمتر از این تعرفه هاست این مبالغ گرفته شود.

صبوری با اشاره به بودجه شهرداری از طریق دریافت عوارض افزود: شرکت اب و فاضلاب بودجه عمرانی وملی داردو در این شرایط اقتصادی دولت می‌تواند این هزینه ها را جبران کند و نباید دستگاه‌های دولتی در صورت کمبود بودجه، این هزینه ها را ازمردم بگیرند.

وی ادامه داد: هرکجا که باید از حق مردم دفاع کنیم دفاع می‌کنیم و این جنبه تبلیغاتی ندارد.

کد خبر 4431842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha