۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان:

گواهی استاندارد برای ۴۶۶ محموله صادراتی پسته در رفسنجان صادر شد

 گواهی استاندارد برای ۴۶۶ محموله صادراتی پسته در رفسنجان صادر شد

رفسنجان - رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان گفت: امسال ۴۶۶ محموله صادراتی پسته پس از بازرسی و نمونه برداری توسط شرکت های خصوصی از طرف این اداره تاییدیه انطباق دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید سربازپور ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد شش ماهه اول امسال اداره استاندارد شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در نیمه اول امسال تعداد ۱۵۱ مورد نمونه برای آزمون تولیدات واحدهای شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک اخذ و به آزمایشگاه های همکار سراسر استان و کشور ارسال شده است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده، تعداد ۱۹۶ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری تحت پوشش این اداره در شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک انجام شده و تعداد ۵۳۸ نمونه برای آزمون به آزمایشگاه های همکار شهرستان برای صدور گواهی انطباق صادراتی کد زده و ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال تعداد ۴۶۶ محموله صادراتی پسته با وزن هشت هزار و ۷۱۸ تن و ۹۴۴ کیلوگرم از شهرستان رفسنجان پس از بازرسی و نمونه برداری توسط شرکت های خصوصی از طرف این اداره تاییدیه انطباق دریافت کرده است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال دو پیشنهاد تدوین استاندارد در زمینه صنایع دستی استان کرمان پذیرفته شده است، یادآور شد: عملیات بازرسی، نمونه برداری و آموزش مسئولین کنترل کیفیت منجر به هفت مورد صدور و هفت مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری شد که تعداد دو پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت کالای مشمول استاندارد اجباری از این شهرستان مورد بررسی و طرح در کمیته علائم برای صدور پروانه جدید ارسال شد.

سربازپور عنوان داشت: در راستای آموزش و تایید صلاحیت مسئولین کنترل کیفیت ۹ نفر به مدت ۸۰۱ نفر ساعت آموزش دیدند که منجر به شش مورد صدور و سه مورد تمدید گواهی تایید صلاحیت مسئولان کنترل کیفیت شد و تعداد شش جلسه تایید صلاحیت مسئولین کنترل کیفیت برگزار شده است.

وی با اشاره به ۱۵ مورد بازدید ادواری از آزمایشگاه های همکار شهرستان های رفسنجان و شهربابک، افزود: این بازدیدها منجر به دو مورد صدور و پنج مورد تمدید گواهی تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار شده است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، تعداد سه دوره آموزشی برون سازمانی برای ۳۱۵ نفر از جمله «استاندارد سازی مراحل تولید نان» برای نانوایان و «نحوه نگارش استاندارد ملی» و «فرآیند تدوین استاندارد ملی» در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شده است.

شناسایی ۱۲۶ وسیله و تجهیزات بازی مشمول استاندارد در پارکهای رفسنجان

سربازپور به بازرسی از تجهیزات بازی و شهربازی شهرستان اشاره و تأکید کرد: تمامی تجهیزات و وسایل بازی مشمول استاندارد اجباری در پارک ها و زمین های بازی شهرستان به تعداد ۱۲۶ مورد شناسایی و به شهرداری معرفی و سپس انجام مراحل اداری صدور تاییدیه از جمله آموزش مسئولین فنی و پیگیری بازرسی توسط شرکت های مجاز انجام پذیرفت.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی رفسنجان ابراز داشت: در شش ماه ابتدای امسال تعداد ۲۲ مورد باسکول های ثابت وسایل نقلیه چرخدار جاده ای و یک مورد جایگاه CNG با همکاری بخش خصوصی در شهرستان های انار، شهربابک و رفسنجان مورد ارزیابی و صحت عملکرد قرار گرفته است.

سربازپور افزود: در این مدت، تعداد پنج مورد شکایات مردمی در خصوص طلا و جواهرآلات، لاستیک خودرو، دیگ بخار، باسکول و نیمکت مدرسه گزارش شده که به هر پنج مورد در شش ماهه نخست سال جاری رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ مورد تذکر و ۹ مورد اخطار به واحدهای مختلف صادر شده است، اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال، تعداد ۲۳ مورد اطلاع رسانی استاندارد از جمله آمار صادرات به فرمانداری، صدا و سیما و هفته نامه های محلی انجام شده است.

کد خبر 4432332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha