۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰

امام جمعه رفسنجان:

مردم حضوری گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان داشته باشند

مردم حضوری گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان داشته باشند

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد و گفت: باید سالروز تسخیر لانه جاسوسی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همه در خیابان‌ها حاضر شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و پدافند غیرعامل در دبیرستان علامه حلی رفسنجان، با گرامیداشت سالروز یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۴۳ و سپس به نجف اشرف و شهادت جمعی از دانش‌آموزان بیگناه در سال ۵۷ توسط نیروهای رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال ۵۸ است که لانه جاسوسی آمریکا تصرف و بیش از ۸۰ نفر از آمریکاییان جنایتکار را گروگان گرفتند.

افزود: باید سالروز تسخیر لانه جاسوسی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همه در خیابان‌ها حاضر شویم و شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم.

وی ادامه داد: ما پدافند عامل را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم دانش آموزان، دانشجویان، ارتش، سپاه و بسیج و همه نیروها پای کار نظام و انقلاب آمدند و دشمنی که بخش زیادی از خاک کشور را اشغال کرده بود را با سرعت عقب نشاندند و کشورمان را از چنگال دشمن آزاد کردند.

رمضانی پور تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار شهید و بیش از ۵۰۰ هزار جانباز بهای سنگینی بود که در جنگ هشت ساله پرداختیم ولی نظام و انقلاب ما سر جای خود ماند و هر روز، هر هفته، هر ماه و هر سال مقتدرتر و ملت با شهامت‌تر است.

لزوم آمادگی همه‌جانبه در زمینه پدافند غیرعامل

امام جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه سربازان این نظام دانش‌آموزانند که امیدهای رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل (ره) هستند، یادآور شد: رهبری و ولایت به شما دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان افتخار می‌کند.

رمضانی پور تأکید کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه در پدافند غیرعامل باید آمادگی همه‌جانبه داشته باشیم و این آمادگی تنها برای نیروهای مسلح نیست آنها ظرف کمتر از یک ساعت می‌توانند آماده شوند در مرزها آمادگی لحظه‌ای دارند. همه اقشار ملت به ویژه جوانان این آمادگی همه‌جانبه و فراگیر در برابر هر تهدید و حادثه چه حوادث طبیعی و چه حوادث غیرطبیعی باید داشته باشند.

رمضانی‌پور با بیان اینکه پدافند غیرعامل بستگی به سن افراد ندارد اما طبیعی است که جوانان و نوجوانان این آمادگی را بیشتر داشته باشند، تصریح کرد: هم از نظر فیزیکی باید زمینه استحکام لازم برای حضور افراد فراهم باشد چه در بحث بمباران و موشک‌باران یا حملات شیمیایی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی راهپیمایی اربعین در عراق و کربلای معلی و در سطح کشور، اردوی راهیان نور، برگزاری دعاهایی مانند عرفه و سایر ادعیه همچنین حضور در نماز جماعت و جمعه و این صبحگاه‌ها را آمادگی برشمرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ساعت ۹ صبح از محل میدان شهدا تا مسجد جامع برگزار می شود، با تأکید بر حضور همه اقشار در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: فردا سیلی محکمی به صورت دشمن می‌زنیم آمریکا با تحریم‌هایش نمی‌تواند ملت ایران را از پای در بیاورد و این ملت مقاومت‌تر از همیشه همپای مسئولان نظام خواهد بود.

کد خبر 4448645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha