۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱

رئیس دانشگاه خبر داد؛

حمایت مالی از دانشجویان فعال فرهنگی ورزشی «علوم پزشکی شهید بهشتی»

حمایت مالی از دانشجویان فعال فرهنگی ورزشی «علوم پزشکی شهید بهشتی»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با در نظر گرفتن ۳ بسته حمایتی ۱۰۰ میلیون تومانی از افتخارآفرینی دانشجویان فعال عرصه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دومین نشست هم اندیشی با جوانان بهشتی با حضور دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه در سالن تربیت بدنی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست با تقدیر از فعالیت های قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: علاوه بر ارتقای حمایت دانشگاه از فعالیتهای فرهنگی دانشجویان، با در نظر گرفتن ۳ بسته حمایتی ۱۰۰ میلیون تومانی از افتخارآفرینی دانشجویان فعال عرصه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی تقدیر خواهد شد.

 وی سیزدهم آبان را سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران بیان کرد و گفت: تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هر ۳ رویدادهای مهم تاریخی بودند که در راستای مبارزه با استکبار شکل گرفتند به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این روزها بیش از گذشته مفهوم این مسئله محسوس است، اظهار داشت: امروز که مثلث شوم امریکا، اسرائیل و عربستان فشارهای ناجوانمردانه خود را بر مرز و بوم ما افزایش داده اند، بیش از پیش باید نسبت به نقشه های جهانی آگاه بوده و هوشیارانه با این توطئه ها مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های ورزشی و فرهنگی دانشگاه ها، عنوان کرد: نباید به مباحث ورزشی و فرهنگی تنها با دید تفریحی و تفننی نگاه شود، همچنین عنوان فوق برنامه نیز عنوان صحیحی برای این فعالیتها نیست بلکه ارتقای فعالیت های ورزشی و فرهنگی باید از حاشیه به متن کشیده شده و علاوه بر بعد دانش اندوزی به بعد کسب مهارت نیز در دانشگاه پرداخته شود.

آقاجانی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با تاکید بر رشد سایر ابعاد شخصیتی دانشجویان در کنار بعد علم و دانش افزایی، خاطرنشان کرد: توجه به رشد شخصیتی و تقویت ذهن و جسم دانشجو باید در برنامه ریزی این توسعه مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر توجه معاونت فرهنگی دانشگاه بر جذب حداکثری مشارکت دانشجویان، اظهار داشت: باید فعالیت های ورزشی را به صورت همگانی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی را به عنوان جزئی از زندگی دانشجویان جا بیاندازیم.

در ادامه مراسم دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گزارش یکساله فعالیت های این حوزه خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی از ۶ درصد به ۲۴ درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی ۳۶ انجمن علمی دانشجویی طی یکسال گذشته، گفت: ایجاد ۲ تشکل دانشجویی جدید تحت عنوان انجمن اسلامی دانشجویان عدالت طلب و انجمن اسلامی دانشجویان متحد، ۵ کانون فرهنگی دانشجویی و ۲۰ نشریه دانشجویی برخی دیگر از فعالیت های این مجموعه بوده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر هدفمند کردن فعالیت های فرهنگی- ورزشی، توآورانه و خلاقانه دانشجویان و جوانان، بیان کرد: این مسئله باید سرلوحه کار و مأموریت جدید دانشجویان و دانشگاهیان قرار بگیرد.

وی افتخارات قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت، نهمین جشنواره فرهنگی سیمرغ و سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان، را مایه مباهات دانست و گفت: رشد ۱۴۰ درصدی دانشجویان دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت، کسب مقام های برتر کشوری در جشنواره سیمرغ، کسب مقام های برتر و قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی و تشکیل بزرگترین گروه موسیقی کرال برخی از این افتخارات است.

کدخدازاده با ارایه پیشنهاداتی به هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: راه اندازی اولین مرکز قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی در این دانشگاه، راه اندازی مرکز فرهنگ، هنر و سلامت، طراحی و اجرای جایزه آکادمیک زنده یاد دکتر افشین یدالهی و برگزاری جشنواره انجمن های علمی با عنوان امید و حرکت برخی از اقدامات آینده این حوزه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به عنوان نمونه یکی از انجمن های علمی دانشگاه که تنها یک سال از تأسیس آن می گذرد به مرحله بهره وری رسیده و این موضوع در بین دانشگاه های وزارت بهداشت بی سابقه است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، گفت: علاوه بر ارتقای ارایه مشاوره در کلیه دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه، نشریه تخصصی روانشناسی توسط دانشجویان همتایار منتشر شده و مرکز تخصصی برای ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره به دانشجویان و پرسنل دانشگاه به زودی راه اندازی می شود.

وی همچنین اختصاص دادن اتاق های مستقل در خوابگاه دانش ویژه نو دانشجویان برای نخستین بار، راه اندازی و گسترش فعالیت اثرگذار گروه دانشجویی در بحث رسانه را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در سال جاری دانست.

کدخدازاده تاکید کرد: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد علمی و آکادمیک به ورزش توانست رتبه های برتر را کسب کند.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی جامعه، گفت: در همین شرایط است که نبوغ و شکوفایی شکل می گیرد و این مهم قابل تمجید است. باتوجه به اهمیت جلب مشارکت دانشجویان و اساتید در برنامه های فرهنگی، در کنار هم قرار دادن دانش و تجربه اساتید با شور و حال دانشجویان اتفاقات درخشانی را رقم خواهد زد.

در این نشست با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دانشجویان دارای رتبه برتر در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت، نهمین جشنواره سیمرغ و سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4450300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha