نیروهای یمنی خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی را در الحدیده قطع کردند

نیروهای یمنی خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی را در الحدیده قطع کردند

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند خطوط امدادرسانی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی الحدیده قطع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که عملیات هجومی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن منجر به قطع خطوط امدادرسانی زمینی در الحدیده شد و جنگنده های ائتلاف سعودی نیز در پشتیبانی هوایی از آنها ناکام ماند.

در بیانیه ای که نیروهای مسلح یمن صادر کرد آمده است: در عملیات هجومی نیروهای یمنی ۱۷خودروی نظامی منهدم شد و دستکم صد و پنجاه نفر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی در استان الحدیده، در چهار محور راه‌های امداد رسانی شبه نظامیان و نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی- اماراتی را قطع کرده‌اند.

طبق اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات ارتش و کمیته های مردمی در ۴ محور صورت گرفت که این محورها به شرح ذیل است:

محور اول، منطقه «الجبلیة» واقع در منطقه التحتا الحدیده است که نیروهای ارتش و کمیته ‌های مردمی یمن با پیشروی  و کنترل مواضع متجاوزان، راه امدارسانی آنها در این شهرتان به کل قطع شده است.

محور دوم، منطقه «الفازّة» که با پیشروی نیروها یمنی، شمار زیادی متجاوزان و «مزدوران» ائتلاف سعودی کشته شده و فرماندهان آن از میدان نبرد گریخته ‌اند.

  محور سوم، منطقه «الحاج» سفلا است که در این محور نیز نیروهای یمنی پیشروی کرده و مواضع و محل استقرار نیروهای ائتلاف را به کنترل خورد درآورده و راه را برای کمک رسانی به آن‌ها را بسته‌اند.

در محور چهارم نیز شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در شهر التحیتا و مناطق اطراف آن، محاصره شده‌اند.

کد خبر 4453116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha