۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳

با برگزاری نشست خبری اجلاس فناوری رسانه؛

جزییات اجلاس پانزدهم تشریح شد/ رونمایی از دستاوردهای جدید

جزییات اجلاس پانزدهم تشریح شد/ رونمایی از دستاوردهای جدید

معاون توسعه و فناوری صداوسیما از جزییات پانزدهمین اجلاس بین المللی فناوری رسانه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه امروز سه شنبه ۲۲ آبان با حضور رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی برگزار شد. محمد فهمی دبیر اجلاس فناوری رسانه و رضا ابراهیمی دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از دیگر حاضران این نشست بودند.

علیدادی در ابتدای این نشست که در آستانه پانزدهمین اجلاس بین المللی فناوری رسانه برگزار شد، گفت: امسال برای کشور و سازمان صداوسیما سال مهمی است و ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم. همزمان با چهلمین سال، تحریم های ظالمانه نیز گسترش پیدا کرده است ولی در عین حال ما به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده‌ایم. سازمان صداوسیما امروز یک ابررسانه است که زیرساخت های مورد نیاز خود را هم دارد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره اجلاس چهاردهم که سال گذشته برگزار شد، گفت: نتیجه اجلاس چهاردهم این بود که توانستیم در اتحادیه «ای بی یو» ریاست کرسی فنی «ای بی یو» را کسب کنیم و یکی از مقالات ارایه شده به این احادیه به عنوان مقاله برتر ۲۰۱۸ انتخاب شد. همچنین ما برای اولین بار توانستیم در کنفرانس «آی بی سی» که محل تجمیع همه فناوری های صنعت برودکست در دنیا است طرح هایی ارایه دهیم و ۲ محصول و ایده ما پذیرش شد.

وی با اشاره به جزییات اجلاس پانزدهم نیز توضیح داد: در اجلاس پانزدهم استادان و مهمانانی از کشورهای دنیا دعوت می شوند و ما ۳۲ نشست علمی و تخصصی و ۷۴ سخنران داریم.

علیدادی اضافه کرد: هدف ما این است که ارتباط عمیقی بین سه گانه صنعت، دانشگاه و حاکمیت برقرار شود. اگر در کل کشور هم این الگوی سه گانه برای باقی صنایع مورد توجه قرار بگیرد، کاربرد زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به نشست های اجلاس پانزدهم اظهار کرد: این نشست ها می تواند برای آینده کارگشا باشد. مقالات علمی و فنی و طرح ها و ایده های فناورانه در این نشست ها ارایه می شوند. برای اجلاس پانزدهم بیش از ۱۶۰ محصول نوآورانه ارایه شد که ۴۷ محصول به عنوان اثر برگزیده و بعد از میان آنها ۱۱ اثر ممتاز شد. همچنین ۱۱۶ مقاله به اجلاس رسید که ۳۰ مقاله برتر انتخاب شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره کمیسیون های اجلاس پانزدهم رسانه نیز عنوان کرد: موضوع کمیسیون های مراکز ارزیاب، سیاست های کلان و یکپارچه ای است که باید در سیاستگذاری های حوزه فناوری رسانه لحاظ شود.

علیدادی با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه در این اجلاس نیز تصریح کرد: محصولاتی که در شرکت های داخلی تولید شده است و بومی سازی محصولات خارجی در نمایشگاهی که در اجلاس برگزار خواهد شد، ارایه می شود که توسط ۸۰ شرکت صورت می گیرد. فعالیت و حضور استارت آپ ها نیز می تواند ایده های جدیدی را در بر داشته باشد. این اجلاس در آستانه چهلمین سال انقلاب برگزار می شود و اگر بخواهیم نگاه اجمالی نسبت به چهار دهه گذشته داشته باشیم باید گفت در سال ۵۷ فقط شبکه یک و دو را داشتیم که شبکه یک با پوشش کمتر از ۴۰ درصد و شبکه دو با پوشش در تهران فعالیت داشت.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها در سال های اولیه انقلاب توسط کارشناسان خارجی صورت می گرفت که هم اکنون در بسیاری از کشورهای اطراف نیز این کارشناسان حضور دارند اما در کشور ما همه تجهیز همه زیرساخت ها توسط خود کارشناسان داخلی انجام می شود. همچنین اکنون با ۶۷ شبکه تلویزیونی و ۹۰ شبکه رادیویی فعالیت داریم. نسل قبلی تلویزیون که به صورت آنالوگ بود پوشش زیادی داشتیم اما اکنون با نسل دیجیتال حدود ۹۰ درصد پوشش داریم و رادیو نیز حدود ۹۹ تا ۱۰۰ درصد پوشش دارد. حتی ایده های جدیدی برای پوشش رادیویی در جاده ها داریم که به طور مثال جاده تهران گیلان و یا جاده تهران مشهد کاملا پوشش داده شود.

علیدادی تصریح کرد: ما بعد از اجلاس سال گذشته بازدیدکنندگانی از اعضای «ای بی یو» داشتیم و با دعوت این افراد تلاش شد بتوانیم مناقصه هایی در کشورهای اطراف برگزار کنیم. همچنین ارتباط وسیعی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برقرار کرده ایم تا صنعت برودکست را رشد دهیم.

وی با بیان اینکه شعار اجلاس «توانمندی ایرانی رسانه جهانی» است، گفت: ما هر سال تلاش داریم در مسیر خود اتکایی پیشرفت کنیم، امسال هم از محصولات جدید در اختتامیه اجلاس با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما رونمایی می کنیم.

معاون توسعه و فناوری صداوسیما درباره تاثیر تحریم ها بر تولید و تجهیز زیرساخت ها عنوان کرد: تحریم ها پیشرفت ها را کند می کند اما خدا را شکر تاثیری ندارد حتی زمانیکه در حوزه فرستنده ها تحریم شدیم همه فرستنده های دیجیتال در خود کشور ساخته شد.

علیدادی در پایان با اشاره به همکاری با دانشگاه صداوسیما یادآور شد: دانشگاه صداوسیما در حوزه فناوری فعال است و ما سال گذشته توافق نامه ای را هم با این دانشگاه امضا کردیم تا در حوزه های علمی و پژوهشی همکاری هایی هم داشته باشیم.

کد خبر 4456928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha