در حمایت از کُردهای سوریه؛

اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده به شمال شرق سوریه

اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده به شمال شرق سوریه

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی از اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده عربی به مناطق تحت کنترل کُردهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» در شمال شرقی سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ینی شفق ترکیه روز جمعه گزارش داد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی به مناطق تحت کنترل کُردهای وابسته به گروه «یگانهای مدافع خلق» در شمال شرقی سوریه نیروهای نظامی اعزام کرده اند.

این روزنامه همچنین اعلام کرد که این نیروهای نظامی در کنار نیروهای وابسته به ائتلاف آمریکا مستقر خواهند شد و با اقدامات نظامی گسترده و همچنین تسلیحات سبک و سنگین از مأموریتهای ائتلاف آمریکا در منطقه پشتیبانی می کنند.

روزنامه ینی شفق به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که کاروانی از نیروهای نظامی متعلق به یک کشور حاشیه خلیج فارس به تازگی به منطقه برخورد میان نیروهای کرد وابسته به «پ ک ک/ یگانهای مدافع خلق» و گروه تروریستی داعش در حومه دیرالزور وارد شد.

مصادف شدن این اعزام نیرو با تمهیدات آنکارا برای راه اندازی یک عملیات نظامی گسترده به وسیله ارتش آزاد سوریه علیه پ ک ک در شمال شرق این کشور به بیم و نگرانی ها از بروز نخستین رویارویی میان نیروهای عرب- ترک در خاک سوریه دامن می زند.

گفتنی است که مشاوران نظامی عربستان و امارات طی ماههای اخیر در پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه با مقامات حزب دموکراتیک کردستان و پ ک ک- که از نقطه نظر مقامات آنکارا سازمانهای تروریستی محسوب می شوند- دیدار کرده اند.

کد خبر 4466410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha