۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

هفته وحدت فرصتی برای مقابله با دسیسه‌های شوم دشمنان است

هفته وحدت فرصتی برای مقابله با دسیسه‌های شوم دشمنان است

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان هفته وحدت را فرصتی برای مقابله با دسیسه‌های شوم دشمنان دانست و گفت: باید تقویت همگرایی و وحدت مسلمانان با محوریت قرآن مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرارگرفتن در هفته وحدت و بیان اینکه از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول و سالروز میلاد حضرت محمد(ص) هفته وحدت نامگذاری شده است، اظهار داشت: وحدت و همگرایی بین مسلمانان ضروری است و باید تقویت همگرایی و وحدت مسلمانان با محوریت قرآن مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر کسی با معارف قرآنی آشنا شود به این نکته می رسد که وحدت اسلامی در طراز اطاعت از خداوند و دستورات پیامبر اسلام(ص) قرار دارد، گفت: ملت‌های مسلمان باید انسجام خود را در هر گوشه‌ای از جهان که هستند؛ حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید با محوریت قرآن در راستای اتحاد و همگرایی مسلمانان گام برداشت به برنامه های هفته وحدت و لزوم توجه جدی به برگزاری مناسب برنامه ها اشاره کرد و گفت: توجه به امور وحدت بخش بین شیعه و سنی گامی موثر در راستای ایجاد و تقویت وحدت جامعه اسلامی است و این موضوع باید مورد توجه دستگاه های متولی امر فرهنگ دینی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان هفته وحدت را فرصتی برای مقابله با دسیسه های شوم دشمنان دانست و گفت: توجه به نکات وحدت بخش بین مسلمانان نباید به مقطع زمانی خاصی محدود شود بلکه باید در تمام ایام سال در کنار دیگر برنامه های فرهنگی مورد توجه مسئولان و مدیران دستگاه های فرهنگی باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ماه ربیع الاول در فرهنگ دینی مسلمانان فرصتی برای نهادینه کردن نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است؛ ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی را موجب ارتقاء سطح فکری، دینی و فرهنگی مردم دانست و گفت: در برگزاری برنامه های هفته وحدت در استان همدان از ظرفیت روحانیون بهره گرفته شده است.

حجت الاسلام دشتکی به فعالیت ۷۵۰ مبلغ در ماه ربیع‌الاول در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰۰ هیئت مذهبی نیز در این ایام در استان همدان فعال هستند، گفت: ۱۲۰ کانون‌ فرهنگی برگزاری برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و جشن و سرور را در استان بر عهده دارند و در ۷۰۰ مسجد نیز امشب و فردا برنامه جشن و سرور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های دینی و فرهنگی مردم هستند، گفت: هرچه وحدت بین مسلمانان بیشتر باشد فضا برای نفس کشیدن دنیای استکبار تنگ‌تر خواهد شد.

کد خبر 4466561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha