۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳

امام جمعه بندر سیراف:

وحدت و همدلی شیعه و سنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

وحدت و همدلی شیعه و سنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

بوشهر - امام جمعه بندر سیراف گفت: وحدت و همدلی شیعه و سنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع بسیجیان اظهار داشت: بزرگ‌ترین دستاورد رسول اکرم ایجاد الفت و اتحاد در میان مردمی متفرق و پراکنده بود.

وی افزود: مردمی که به واسطه تعصبات جاهلی به جان هم افتاده، در حال سقوط بودند و پیامبر با تعالیم اسلامی همه را متوجه خدای یگانه کرد و امتیازات موهوم از قبیل مال و ثروت و نژاد و رنگ و حسب و نسب و امثال آنها را از میان برداشت و تنها تقوا، علم و مجاهدت را ملاک برتری و فضیلت دانست.

امام جمعه بندر سیراف خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه السلام نیز همواره به اصحابش گوشزد می کرد که قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانند، تا پس از الفت و اتحاد به تفرقه و اختلاف گرایش پیدا نکنند.

وی افزود: چندین سال است که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، که مورد استقبال مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز قرار گرفته، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سال روز میلاد خجسته پیامبر اکرم به عنوان هفته وحدت قرار داده شده است تا به یُمن این ایام خجسته، شاهد تحقق انسجام امّت، و تاکید بر اصول مشترک و مورد اتفاق امت اسلامی باشیم.

عاشوری افزود: امروز دانش آموزان شیعه و سنی ما بدون هیچ مشکلی درکنار هم علم آموزی می‌کنند و درس می‌خوانند و این از برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است، که برپایه سنت الهی، پیامبر عظیم الشأن اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شکل گرفته است.

وی ادامه داد: الگو و مقتدای بسیجیان، امیر مؤمنان علی(ع) اول بسیجی اسلام است. بسیجی به علی تأسی و نگاه می کند، کسی که سال ها برای حفظ و حراست از نبوت و رسالت جهاد و مبارزه کرد و برای عدالت، سختی ها کشید و سرانجام در محراب عشق به شهادت رسید.

امام جمعه بندر سیراف اظهار داشت: بسیجی برای عقیده و ارزش‌های سازنده جهاد می‌کند، برای عدالت تلاش و کوشش می‌کند و هدفی جز رضای خدا ندارد.

این جشن توسط آموزشگاه شهید عبدالله زاده سیراف برگزار شد که در پایان جوایزی از طرف امام جمعه بندر سیراف و رضایی دهیار روستای برکه چوپان تقدیم دانش آموزان شد.

کد خبر 4468724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha