۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱

امام جمعه بجنورد:

مردم افراد شجاع را انتخاب کنند/ حکومت اسلامی ثمره شهید مدرس است

مردم افراد شجاع را انتخاب کنند/ حکومت اسلامی ثمره شهید مدرس است

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مردم در انتخابات آینده افرادی را که طمع و ترسی نسبت به استکبار ندارند، انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد، اظهار کرد: مردم در انتخابات آینده افردی را انتخاب کنند که مصلحت کشور را سرلوحه کار قرار دهند نه اینکه وقتی آمریکا ترش زد، بترسند.

یعقوبی در ادامه به سالگرد شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عصاره فضایل امورات مردم هستند، آیت الله مدرس را الگوی خود قرار دهند چرا که وی بدون ترس و طمع به مردم خدمت می کرد.

وی شهید مدرس را الگوی انسان خدمتگذار دانست و تصریح کرد: این عالم علاوه بر نگاه به اسلام ناب محمدی بدون ترس و طمع به زرق و برق دنیا به مردم و جامعه خدمت می کرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه به اندیشه های شهید مدرس نسبت به قدرتمند شدن اسلام اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ باور داشت که اسلام برای قدرتمند شدن و مردم سازی چیزی کم ندارد، بنابراین نخستین فردی بود که عینیت سیاست و دیانت را مطرح کرد.

حکومت اسلامی ثمره نگاه شهید مدرس است

یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شعار «سیاست ما عین دیانت ماست» را از شهید مدرس دریافت و به حکومت اسلامی تبدیل کرد، گفت: حکومت اسلامی ثمره نگاه شهید مدرس بود که امام راحل آن را پرورش داد.

وی در ادامه به نصایح عالمان دینی بر حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: عالمانی همچون آیت الله اصفهانی و ایت الله مدرس برای خودکفایی ایران و خلاصی از وابستگی به غرب، تولید داخلی را فریاد می زدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود نصیحت را شیوه کار عالمان دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) در شروع مبارزه نهضت اسلامی از جنگ و اسلحه خود داری و از شیوه نصحیت استفاده می کرد به طوری که به شاه ایران توصیه کرد تا از اقدامات نابهنجار و ظلم دست بر دارد.

یعقوبی با بیان اینکه شاه هیچ گاه به نصیحت های امام راحل توجه نکرد، گفت: برای امام ناگوار بود که شاه کشور اسلامی دست به سینه کنار ابرقدرتی که ظلم و فساد را ابزار رسیدن به منافع خود کرده بود، ایستاده باشد.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سران کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند، کشورهای که گرفتار وابستگی به ابرقدرت شدند، تنها از آن ها می دوشند و آدم حساب نمی کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد بیان کرد: مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به کشورهای وابسته به آمریکا نصیحت کردند تا به ولایت اسلام بازگردند و تحت ولایت الله قرار بگیرند چرا که تبعیت از آمریکا و طاغوت سودی نخواهد داشت.

یعقوبی تصریح کرد: منش و بزرگی رهبر معظم انقلاب به اندازه ای است که علاوه بر نصیحت مردم ایران مبنی بر رعایت ارزش ها و حرکت در مسیر انقلاب، دشمنان انقلاب و کشورهایی که زیر سلطه آمریکا رفته اند را نیز نصحیت می کنند.

وی اضافه کرد: ایشان مشفقانه به تمام دولت مردان و کسانی که زیر سلطه امریکا و صهیونیسم رفته اند نصحیت کردند تا از مسیر طاغوت خارج شوند چرا که نابود خواهند شد.

وی عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران را به دلیل پذیرش ولایت الله  دانست و گفت: امروز ولایت فقیه در ادامه ولایت الله و ولایت پیامبرانش است.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: برخی ادعا دارند ولایت فقیه در عرض ولایت الله قرار دارد در حالی که در ادامه راه آن است.

یعقوبی مطرح کرد: اگر امروز دنیای اسلام گرفتار ذلت و ضعف شده به دلیل فاصله گرفتن از ولایت الله است که در این رابطه مقام معظم رهبری به تمام کشورهای اسلامی که زیر سلطه استکبار رفته اند نصحیت کردند تا خود را به ولایت الله نزدیک کنند.

وی همچنین به سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: متعهدترین قانونی که در جهان اسلام نوشته شده، قانون جمهوری اسلامی است چرا که کارشناسان متخصص و فقیه به طور جامع آن را تدوین کردند.

کد خبر 4472013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha