۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۶

اختصاصی مهر؛

رشته‌های بی‌نیاز از کنکور تا پایان دی‌ماه مشخص می‌شوند

رشته‌های بی‌نیاز از کنکور تا پایان دی‌ماه مشخص می‌شوند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: رشته‌های بی‌نیاز از کنکور تا پایان دی‌ماه مشخص می‌شوند و پس از نهایی شدن پیش از ثبت نام کنکور سراسری در بهمن‌ماه اطلاع‌رسانی می‌شوند.

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر در حال کار کارشناسی بر روی رشته ها و جمع آوری نظرات همکاران در این زمینه هستیم و پس از آن به کارگروه ارائه می دهیم و در نهایت در صحن شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو مطرح می شود.

وی گفت: فهرست رشته های بی نیاز از کنکور تا قبل از پایان دی ماه جمع آوری و مشخص می شود.

رئیس سازمان سنجش درباره نظر دانشگاه ها در این زمینه گفت: همه دانشگاه ها با این موضوع موافق هستند و سازوکار ثبت نام داوطلبان در این رشته ها نیز دیده شده است.

وی افزود: پیش از این یک سیستم ثبت نام را به همین منظور کنترل و نتایج مثبتی را دریافت کردیم.

خدایی یادآور شد: سامانه را خود دانشگاه ها طراحی می کنند و سازمان سنجش به داوطلبان اعلام می کند که اگر می خواهند رشته خاصی را انتخاب کنند باید به این دانشگاه ها مراجعه کنند.

کد خبر 4476481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کیارش AE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      3 0
      نظر به اینکه بخش اعظم رقابت در کنکور برای چند رشته ی خاص است در نتیجه حذف کنکور تنها برای بخشی از رشته ها تاثیر چندانی در فرآیند کنکور و کاهش فشار روحی داوطلبان ندارد.
    • کیارش AE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      3 0
      استرس کنکور برای جوانان و نوجوانان که در سال های طلایی و تعیین کننده زندگی خود هستند و درواقع آیندگان جامعه خود می باشند بسیار مخرب و ویرانگر است.
    • یاسمین IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      0 0
      بنظر من حداقل رشته هایی مثل مامایی و اتاق عمل هم جزو رشته های بدون کنکور قرار بگیره باز خوبه وگرنه رشته بدون کنکور الانم زیاده که هیچکدوم آینده شغلی نداره😐