۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸

بخشدار مرکزی بروجرد انتقاد کرد؛

صف طولانی متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی دربانک‌های بروجرد

صف طولانی متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی دربانک‌های بروجرد

بروجرد- بخشدار مرکزی بروجرد با انتقاد ار عملکرد بانک‌ها، از صف طولانی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی در بانک‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه گودرزی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال یاپدار روستایی روستاهای بخش مرکزی که در محل فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: آیین نامه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری آبان ماه ۹۶ به تصویب هیت وزیران رسیده است.

وی، افزود: با مشخص شدن سهم هر استان مقرر شد این تسهیلات در حوزه های گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع کوچک در روستا پرداخت شود.

بخشدار مرکزی بروجرد با بیان اینکه در رابطه با اشتغال روستایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز مشکلات بر سر راه متقاضیان آشکار است، تصریح کرد: این گره ها و موانع موجب شده که فرایند کار با رشد کندی مواجه شود و با کاهش تعداد متقاضیان کار آفرین روستایی در شهرستان بروجرد مواجه شویم.

گودرزی، افزود: متاسفانه عملکرد بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات به روستائیان مناسب نیست و سخت گیری در مرحله تشکیل پرونده وجود دارد و باید به این بحث رسیدگی شود و این امر نشان دهنده ضعف سیستم بانکی در ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی است.

وی، بیان داشت: مسئله دیگر اینکه در برخی درخواست های ایجاد اشتغال روستایی، طرح توجیه اقتصادی این تقاضاها با آنچه که در عمل قرار است انجام شود همخوانی ندارد.

بخشدار مرکزی بروجرد، ادامه داد: دغدغه مهم آنجاست که در حال حاضر میزان تقاضا های ایجاد اشتغال روستایی در روستا بیشتر در حوزه کشاورزی است، ولی متاسفانه سیستم بانکی در قبال تسهیلات خوب عمل نمی کند و روستائیان با مشکلات بانکی در صف تسهیلات قرار گرفته اند.

گودرزی، یادآور شد: امید است با همت و تلاش همه دستگاه های متولی این مشکل در اسرع وقت بر طرف شود.

کد خبر 4476965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha