۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰

مدیر کل استاندارد استان همدان خبر داد:

صدور ۴۸۷ گواهینامه تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در همدان

صدور ۴۸۷ گواهینامه تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در همدان

همدان - مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور ۴۸۷ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در این استان خبر داد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پس از نصب و راه اندازی آسانسور زمانی که باید دوره بهره وری از آن آغاز شود، حتما باید گواهینامه تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور و بهره برداری از آن توسط شرکت های بازرسی مورد تائید اداره استاندارد صادر و اخذ شود، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون پس از بازرسی‌های به عمل آمده از آسانسورهای نصب شده در سطح استان، ۴۸۷ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور توسط این اداره‌کل صادر شده است.

وی تمام آسانسورهای نصب شده در کشور را مشمول مقررات استاندارد اجباری دانست و گفت: صدور پروانه پایان کار برای ساختمان‌های دارای آسانسور توسط شهرداری‌های استان، در گرو ارائه گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور است.

مدیرکل استاندارد استان همدان مدت اعتبار گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور را یک سال دانست و گفت: آسانسورهای در حال بهره‌برداری نیز باید به صورت مستمر تحت سرویس و نگهداری قرار گیرند و در صورت عدم انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری، مسئولیت هرگونه سانحه با مدیریت ساختمان خواهد بود.

مددی تاکید کرد: سرویس مستمر آسانسورها توسط شرکت‌های ذیصلاح دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر، موجب اطمینان از برقراری شرایط استاندارد آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت بازرسی آسانسور، برای خدمات روان و شفاف بازرسی آسانسور براساس استانداردهای جاری سازمان ملی استاندارد، طراحی و در ادارات کل استانی مورد بهربرداری قرار می گیرد، توضیح داد: مراحل صدور گواهینامه و صدور تاییدیه برای آسانسورهای ثبت شده در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور انجام می شود تا سامانه یک آسانسور را بعنوان آسانسور تحت کنترل و شرایط ایمنی مندرج در استاندارد مربوطه تلقی نماید و شناسه ملی ۱۰ رقمی آسانسور صادر می شود.

مددی با بیان اینکه پلاک مشخصات حاوی شناسه در کابین آسانسور نصب می شود، گفت: با ارسال پیامک حاوی شناسه ملی آسانسور  به سامانه پیامکی بشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی از قبیل نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی کننده و تاریخ آخرین بازرسی و تاریخ انقضاء بازرسی آسانسور به ارسال کننده اطلاع داده خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند، یادآور شد: آسانسور در صورت عدم ایمنی لازم می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

کد خبر 4477748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha