۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷

معاون دادگستری استان سمنان:

ورودی پرونده‌های قاچاق در استان سمنان ۱۶درصد کاهش‌یافت

ورودی پرونده‌های قاچاق در استان سمنان ۱۶درصد کاهش‌یافت

سمنان - معاون قضایی و اجتماعی دادگستری استان سمنان از کاهش ۱۶ درصدی ورودی پرونده‌های قاچاق استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها با کاهشی چشم‌گیر به ۳۹ مورد در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دارینی ظهر سه‌شنبه در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان با حضور اعضا در دادگستری کل استان، ضمن اشاره به کاهش ۱۶ درصدی ورودی پرونده‌های قاچاق طی سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، تأکید کرد: در سال جاری نیز باوجود تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه پرونده‌های ‌مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاهش چشمگیری داشته است.

وی بابیان اینکه در سال جاری ۳۹ مورد پرونده قاچاق در استان سمنان مطرح‌شده است، افزود: سیاست‌های بازدارنده از قاچاق کالا و ارز در راستای اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم همگانی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اجرایی و خدماتی و قضایی است.

معاون دادگستری سمنان بابیان اینکه برای مبارزه با ‌قاچاق کالا و ارز جزای نقدی نقش بازدارندگی کمی دارد، تأکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مسائل فرهنگی و اجتماعی هم می‌تواند مؤثر باشد از سوی دیگر اصلاح برخی از قوانین در مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم می‌تواند عامل ‌پیشگیرانه داشته باشد. ‌

دارینی بابیان اینکه در برخی از موارد قوانین مانع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه می‌شوند، ابراز داشت: لازم است برخی از ‌این قوانین رفع ابهام و اصلاح شوند.

مدیر شرکت ملی ‌پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان، منطقه شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه روزانه بیش از دو میلیون لیتر انواع فراورده‌های نفتی در استان سمنان توزیع می‌شود، گفت: در هشت‌ماهه امسال ‌ ۷۶۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های مختلف استان توزیع شده است.

سبحان رجب پور تصریح کرد: عمده ‌فرآورده های قاچاق سوخت در مبادی ورودی استان کشف می شود لیکن امیدواریم با ارائه راهکارهای پیشگیرانه ‌زمینه ورود قاچاق سوخت از بین برود از سوی دیگر اما باید گفت کاهش مصرف کارت آزاد سوخت، اطلاع رسانی، کنترل محسوس مراکز عرضه ‌و بازدید های مشترک از این مراکز می تواند از جمله اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با قاچاق سوخت در استان باشد. ‌

کد خبر 4488676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha