۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵

رئیس دانشگاه خبر داد؛

پیوند صنعت و پزشکی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

پیوند صنعت و پزشکی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه داریم که پایگاه های پژوهشی در داخل بخش های بیمارستانی ایجاد شوند تا متخصصین فنی و مهندسی و علوم پزشکی کنار هم تحقیق کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی در مراسم نوزدهمین جشنواره ابوریحان بیرونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دانشگاه باید به سمت نسل سوم حرکت کند تا دانشگاهی باشد که رویکرد فناوری و تولیدات علمی که ثروت آفرین باشد را ایجاد کند. تولیدات علمی ثروت آفرین در پرتو گسترش پژوهش، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان تحقق می یابد.

وی افزود: در این مسیر بدون ارتباط با دانشگاه های وزارت علوم و صنایع کشور نمی توانستیم کاری پیش ببریم. برنامه داریم که پایگاه های پژوهشی در داخل بخش های بیمارستانی با همکاری صنعت و پزشکی ایجاد شوند تا متخصصین فنی و مهندسی و علوم پزشکی کنار هم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: همکاری بین المللی نیز ضروری است. درست است که تحریم هایی که ظالمانه بر کشور ما تحمیل شده ممکن است در این حوزه مشکلاتی را ایجاد کند اما با کشورهای معتبری که آمادگی دارند می توانیم این همکاری ها گسترش دهیم.

وی گفت: پژوهش پول می خواهد و منابع به اندازه کافی به پژوهش اختصاص نمی یابد. ما سعی داریم که منابع را افزایش دهیم. ۳۵ میلیارد تومان بودجه پژوهش دانشگاه است که برای تامین بخشی از آن ۲ درصد درآمد اختصاصی بیمارستان ها را به این موضوع اختصاص داده ایم. چشم امید پژوهشگران به وزارت بهداشت، صندوق های حمایت از پژوهشگران و بودجه است.

آقاجانی گفت: ۵۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در بودجه نداریم و به همین دلیل بیشترین مشکل بودجه ای را در میان دانشگاه های علوم پزشکی داریم. بر اساس لایجه دولت در سال ۹۸ بودجه پژوهش دانشگاه دوبرابر خواهد شد که البته این نیز کفاف نیاز دانشگاهیان را نمی دهد.

وی از برنامه دانشگاه به منظور جذب نخبگان برای افزایش کیفیت نیروی انسانی دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از نکات اساسی پژوهش، توجه به سلامت عمومی مردم است. در حالی که بیماری های غیر واگیر هزینه های پزشکی را زیاد کرده است رفتن به سوی درمان های موثر و توجه خاص به پیشگیری، انجام پژوهش های کاربردی قدم موثری در سلامت مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: مراکز تحقیقاتی باید با مردم و رسانه ها ارتباط بیشتری داشته باشند که ضمن ارتقاء روحیه خودباوری به ارتقاء سطح سواد سلامت نیز کمک می کند.

وی افزود: آموزش باید در دانشگاه جایگاه رفیعی داشته باشد و از این رو پژوهش در آموزش یکی از محورهای اصلی پژوهش دانشگاه خواهد بود.

کد خبر 4493016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha