۵ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

مدیران دستگاه ها برنامه ریزی مبتنی بر آمار را مدنظر قرار دهند

مدیران دستگاه ها برنامه ریزی مبتنی بر آمار را مدنظر قرار دهند

اراک- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مدیران دستگاه ها بایستی برنامه ریزی مبتنی بر آمار و تحلیل آماری را در دستور کار قرار دهند و از این مهم غفلت نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ازجمله مهمترین مباحثی که در برنامه ریزی ها در امور بایستی مورد توجه قرار گیرد، بهره گیری از آمار و همچنین تحلیل آماری در رابطه با موضوع مربوطه است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: چنانچه برنامه ریزی مبتنی بر اطلاع از وضعیت موجود و تحلیل آماری نباشد، نمی تواند مشکلی را رفع کند و یا اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

فرخی بیان کرد: در فرآیند جمع آوری آمار و تحلیل های آماری نیز بایستی روش های صحیح مدنظر قرار گیرد تا به تحلیل درستی از شرایط موجود به منظور برنامه ریزی اصولی دست پیدا کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: تحلیل و آمار و ارزیابی وضعیت، اطلاعات مهمی است که مدیران باید در حوزه خود از آن برخوردار باشند و چنانچه این مهم محقق شود و بر پایه تحلیل درست برنامه ریزی کنیم، قطعا برنامه های اجرایی نیز ثمره مطلوب خواهد داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برخی مباحث حوزه اجتماعی در کشور و استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در حوزه اجتماعی هم اکنون با آن روبرو هستیم، موضوع وضعیت جمعیتی کشور و استان است، در این زمینه یکی از دغدغه ها کاهش میزان موالید و دیگری افزایش ناباروری می باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی نیز طی سال های اخیر با این دو مساله مواجه شده ایم و به عنوان یک مساله اجتماعی باید به طور علمی به این مشکلات و عوامل بروز آن پرداخته شود.

کد خبر 4496278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha