۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان:

​۶۶  هزار دانش آموز در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت می کنند

​۶۶  هزار دانش آموز در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت می کنند

سنندج - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال ۶۶ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه استان در این جشنواره شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نامدار ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر و افتتاحیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی که در دبیرستان نمونه دولتی امام شافعی ناحیه یک سنندج برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش از مرحله کمیت و آمار خارج شده است، اظهارداشت: چند سالی است که آموزش و پرورش به صورت جدی وارد مرحله کیفیت بخشی برنامه ها شده است.

وی دوره اول متوسطه را مناسب ترین زمان برای کیفیت بخشی به برنامه های آموزش و پرورش دانست و افزود: کیفیت بخشی به فعالیت ها، بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، جشنواره نوجوان خوارزمی و برنامه تعالی مدیریت مدرسه را دو برنامه مهم در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در دوره اول متوسطه عنوان کرد و ادامه داد: اجرای هرچه بهتر این دو برنامه در مدارس ضروری است.

نامدار مهارت آموزی، شناسایی استعدادهای علمی و عملی دانش آموزان، تنوع بخشی به محیط یادگیری، کیفیت بخشی به فرایند یاددهی - یادگیری و ارتقای دانش و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و حل خلاقانه مسائل را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان استان در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی، یادآور شد: سال گذشته ۶۳ هزار نفر در مرحله آموزشگاهی این جشنواره شرکت کردند که امسال بنا داریم این آمار به ۶۶ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی برسد و پنج هزار نفر به مرحله شهرستانی، ۳۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافته و در نهایت ۱۲ نفر به مرحله کشوری معرفی شوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مهمترین بخش اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی مدارس است، بیان کرد: فعال کردن مدارس، درگیر کردن دانش آموزان با مسائل پژوهش محور و انجام کار کیفی در این زمینه مورد تاکید است.

کد خبر 4497052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha