۷ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹

امام جمعه ابهر:

حماسه ۹ دی ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی است

حماسه ۹ دی ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی است

زنجان-امام جمعه ابهر به سالروز گرامیداشت ۹ دی اشاره کرد و گفت: حماسه نهم دی ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، با بیان اینکه پس از انتخابات باشکوه سال ۸۸، شکل‏ گیری فتنه ۸۸ مانند زهری در کام مردم سالاری دینی بود، افزود: با این وجود شکل‏ گیری حماسه نهم دیماه و بازگشت جامعه به آرامش از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است. لذا شایسته است. همه در اطراف این حادثه مطالعه کرده و درس ها و عبرت های آن را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه حوادث عاشورای ۸۸رسواکننده جریان تزویر و فریب هرگز چنین تصور نمی ‏شد که سیزده قرن و اندی پس از واقعه دلخراش عاشورای حسینی جماعتی رفتار امویان را تکرار کنند و با نمادهای سبز علوی به جنگ با آموزه ها و مظاهر عاشورای حسینی برآیند. اما تاریخ تکرار شد، ادامه داد: مهم‏ترین شاخصه این جریان که به ظاهر در پس اعتراض به نتایج انتخابات ۲۲ خرداد به راه افتاد، «نفاق و دورویی» بود که در عرصه‏ های مختلفی خود را متجلی ساخت. جریانی که خود با دروغ و فریب توانست در عرصه انتخابات وارد شده و فرصت رقابت بیابد، اما نظام را به دروغ و فریب متهم کرد!؟

رحمتی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی است و فتنه ۸۸ را می ‏توان سناریوی فتنه علیه مردم‏سالاری دینی دانست، افزود: در نظام مردم‏سالاری دینی امور کشور با مدیریت اکثریت مردم ممکن گردیده و انتخابات مظهر تجلی رقابت سیاسی و تشخیص رای اکثریت ملت است. رای اکثریتی که تحت هدایت آموزه‏ های اسلامی به فرآیندی برای شایسته سالاری بدل گردیده و امور کشور به صاحبان صلاحیت تعلق می‏ گیرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فتنه‏ گران اما با دروغ پردازی و متهم کردن نظام اسلامی به تقلب در انتخابات با الگوگیری از نسخه‏ های کودتای مخملی که توسط دستگاه ‏های امنیتی غرب طرح ریزی شده بود، گفت: پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران به خیابان‏ها ریختند تا با اردوکشی ‏های خیابانی مانع از تحقق اراده اکثریت ملت گردند و با ابطال انتخابات و متهم کردن رقیب به عدم پاکدستی و کشاندن پای بیگانگان به انتخابات کشور، زمینه به قدرت رسیدن غیرقانونی خود را فراهم کنند. اما هوشیاری ملت و دستگاه‏های مختلف اطلاعاتی - امنیتی و در راس همه عوامل، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب شد تا این پروژه به شکست بیانجامد.

رحیمی با بیان اینکه تردید و دودلی اعتقاد راسخ و ایمان محکم و بدون تزلزل بهترین وسیله برای دفاع از مکتب و صراط مستقیم است، گفت: به همین دلیل، نخستین سنگری که مورد حمله قرار می گیرد، اعتقاد مردم است و فتنه گران تلاش می کنند با برنامه های مختلف مردم را دچار تردید و دودلی سازند و هر زمان که به این مهم توفیق یابند نفوذ در سایر سنگرها و انهدام نیروهای مقابل بسیار آسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه  نخستین برنامه جریان نفاق و فتنه، جذب نیروهای اصیل و سرمایه گذاری برای شکار نخبگان و نیروهای موثر است، گفت: نیروهایی که دارای شعور اجتماعی هستند و نسبت به مسائل مختلف حساسند، اگر دشمن بتواند با نفوذ در درون جبهه های حریف نیروهای موثر و کارآمد را جذب کند به سهولت می تواند بر آنان پیروز شود و سخت ترین ضربه ها را با همین نیروها وارد سازد.

کد خبر 4497477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha