۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵

مشارکت دانش آموزان ۷ کشور در مسابقه علم و فناوری «نور»

مشارکت دانش آموزان ۷ کشور در مسابقه علم و فناوری «نور»

مسابقه دانش آموزی نور گرامیداشت «ابن رزار جزری» با مشارکت دانش آموزان هفت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مصطفی(ص)، فراخوان مسابقه دانش‌آموزی «نور» گرامیداشت «ابن رزار جزری» با مشارکت بیش از پنج هزار دانش‌آموز از هفت کشور جهان و تولید و ارسال یک هزار و هفتصد فیلم کوتاه پایان یافت و در مراسمی از منتخبین این مسابقه تجلیل خواهد شد.

در این دوره از مسابقه، دانش‌آموزان در یک فرصت ۹ ماهه باید آثار و آزمایش‌های علمی خود را تا پایان شهریورماه به دبیرخانه مسابقه دانش آموزی نور ارسال می کردند. در این مدت پنج هزار و ۱۲۲ دانش‌آموز در قالب ۲ هزار و ۱۸۳ گروه ثبت نام کردند و یک هزار و ۷۳۳ فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد.

بعد از اتمام فراخوان شرکت در مسابقه دانش آموزی نور گرامیداشت «ابن رزار جزری»، آثار دریافتی برای ارزیابی به تیم داوران انتقال پیدا کرد.

در این دوره از مسابقه دانش آموزان جهان اسلام از کشورهای عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان، افغانستان، ترکیه و ایران حضور داشتند  و بعد از اتمام داوری، اسامی منتخبان در پایگاه اینترنتی مسابقه، اطلاع رسانی خواهد شد.  

مسابقه دانش‌آموزی نور به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی سالانه برگزار می‌شود که هدف از برگزاری آن، ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام،  ایجاد افق های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان است.

مسابقه دانش‌آموزی نور که هر ساله به نام و بزرگداشت یکی از دانشمندان بزرگ جهان اسلام برگزار می‌شود.

دور سوم مسابقه دانش آموزی نور به نام و بزرگداشت «ابن رزاز جزری» در دو بخش مدارس و پژوهش‌سراها در حوزه رباتیک برگزار شد. الجزری از موثرترین دانشمندان در علم رباتیک و بدون شک بنیانگذار مکانیزم‌های مکانیکی درجهان بوده است که فراخوان این دور از مسابقه از ابتدای دی ماه سال گذشته منتشر و شهریورماه سال جاری پایان یافت.  

موضوع این دوره از مسابقه، ساخت فیلم های علمی کوتاه یک دقیقه ای توسط دانش آموزان با موضوع ساخت سازوکارهای (مکانیزم های) حرکتی و آزمایش هایی در مباحث مختلف مکانیک بود.

کد خبر 4501307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha