۱۲ دی ۱۳۹۷، ۹:۱۵

مدیر کل شیلات هرمزگان اعلام کرد:

صید بالغ بر ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان

صید بالغ بر ۱۳۰ هزار تن انواع آبزیان در هرمزگان

بندرعباس - مدیر کل شیلات هرمزگان از صید بالغ بر ۱۳۰ هزار و ۳۱۵ تن انواع آبزیان در حوزه صید و صیادی شیلات هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن یکتاپور با اشاره به رشد دو درصدی میزان صید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: خوشبختانه شیلات هرمزگان با محوریت قرار دادن صید اصولی و همچنین کاهش فشار بر ذخایر آبزیان از طریق مدیریت و برنامه ریزی این مهم توانسته جایگاه خوبی را در صید و صیادی به خود اختصاص دهد.

وی افزود: استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی برای تقویت حفاظت  از منابع،حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها ، استفاده از روش های صید نوین،نصب سامانه های هوشمند کنترلی بر روی شناورهای صیادی، پایش آنلاین شناورهای صیادی ،افزایش تعامل با رسانه ،ارتقای سطح علمی صیادان و برگزاری دوره های آموزش مرتبط و... را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر  صید خواند.

یکتاپور در ادامه با بیان اینکه سطح زیان ریز با میزان صید بالغ بر ۵۳ هزار و ۱۴۷ تن بیشترین میزان صید را در شش ماهه اول سال جاری به خود اختصاص داده اند گفت: از کل میزان صید شش ماهه اول سال جاری بالغ بر ۳۱هزار و ۶۸۳تن را سطح زیان درشت، بالغ بر ۳۰هزار تن ماهیان کف زی و حدود ۱۵هزار و ۵۰۰تن را میکتوفیده شامل می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: در این مدت بالغ بر چهارهزار و ۴۰۰فروند شناور صیادی و با فعالیت بیش از ۳۱هزار نفر صیاد به صید و صیادی مشغول بوده اند.

محسن یکتاپور در پایان با بیان اینکه سال گذشته میزان صید استان هرمزگان بالغ بر ۲۷۶ هزار تن بوده است گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در سال گذشته توانست رتبه اول تولیدات شیلاتی در کشور را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 4502019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha