۱۲ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۴۳

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی مطرح کرد:

انعقاد ۲ تفاهم‌نامه صنعتی و گیاهان دارویی با فرمانداری اسفراین

انعقاد ۲ تفاهم‌نامه صنعتی و گیاهان دارویی با فرمانداری اسفراین

بجنورد- رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از انعقاد دو تفاهم‌نامه در زمینه صنایع و گیاهان دارویی میان این نهاد و فرمانداری اسفراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شاهین فر اظهار کرد: به منظور افزایش بهره وری مدیران، بهره برداران بخش صنعتی شهرستان اسفراین، شناسایی و تمرکز بر فعالیت‌ها، زنجیره های صنعتی مزیت دار شهرستان و نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک بخش دولتی و خصوصی و با توجه به توان گسترده آموزشی و پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی در سراسر کشور این تفاهم نامه منعقد شد.

شاهین فر انجام مطالعات و نمونه سازی آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع فلزی اسفراین در سطح پایلوت توسط گروه های علمی جهاددانشگاهی، تعریف پروژه و ایجاد چرخه تولید صنعتی محصول(مدیریت دانش) مشترک بین جهاددانشگاهی، صنایع و سرمایه گذاران و پشتیبانان خراسان شمالی را از مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد.

وی گفت: همچنین مشارکت در ثبت و انتقال دانش فنی صنایع شهرستان اسفراین توسط جهاددانشگاهی و مشارکت در تولید انبوه طرح های خاتمه یافته جهاددانشگاهی توسط صنایع شهرستان و مشارکت در بازاریابی از دیگر تعهدات این تفاهم نامه است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به تفاهم نامه منعقده در زمینه گیاهان دارویی، بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور افزایش بهره وری مدیران و بهره برداران بخش کشاورزی اسفراین و ارتقا و توسعه زنجیره کامل گیاهان دارویی از مراحل اولیه تولید نهال و نشاء، کشت گیاهان دارویی تا راه اندازی خط تولید عصاره گیاهان دارویی برای مصارف غذایی و دارویی منعقد شده است.

شاهین فر افزود: ایجاد دفتر استانی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، ایجاد زنجیره ارزش در حوزه گیاهان دارویی برای مصارف غذایی و دارویی و آرایشی و بهداشتی، احداث گلخانه تولید نهال، نشاء و بذر گیاهان دارویی در زمین جهاددانشگاهی در اسفراین از مفاد این تفاهم نامه است.

وی گفت: برای احداث گلخانه تولید نهال، نشاء و بذر گیاهان دارویی، کشت گیاهان دارویی مورد نیاز در خط تولید عصاره گیاهان دارویی توسط کشاورزان بومی منطقه، راه انداری خط تولید عصاره گیاهان دارویی برای مصارف غذایی و دارویی، انجام پژوهش های مشترک حوزه گیاهان دارویی و تولید و عرضه محصولات تولیدی با برند پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کشور شعبه خراسان شمالی شهرستان اسفراین برنامه ریزی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد: عملیاتی شدن این تفاهم نامه میانبری علمی در توسعه سریع استان باشد.

شاهین فر تصریح کرد: با حمایت فرمانداران و مدیران این برنامه در سایر شهرستان‌های خراسان شمالی قابل اجراست.

کد خبر 4502959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha