۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱

استاندار قزوین:

مدیران باید توانمندی مهندسان کشور را باور کنند

مدیران باید توانمندی مهندسان کشور را باور کنند

قزوین- استاندار قزوین گفت: اگر مدیران توانمندی مهندسان و متخصصان کشور را باور کنند می توانیم در شرایط کنونی به موفقیت های بیشتری برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار قزوین روز دوشنبه با حضور در یکی از واحدهای صنعتی استان قزوین از دستگاه عظیم حفر تونل که در تونل سازی، جاده سازی و توسعه شبکه ریلی مورد استفاده قرار می گیرد بازدید کرد.

عبدالمحمد زاهدی در جریان این بازدید اظهار کرد: این دستگاه که در گذشته با هزینه های سنگین از خارج وارد می شد امروز بدست مهندسان کشور در استان قزوین طراحی و تولید و مونتاژ می شود که می تواند زمینه صرفه جویی ارزی را در کشور مهیا کند و در امور زیربنایی کشور مانند مترو و راه آهن جاده سازی ما را از تکنولوژی در برخی حوزه ها بی نیاز کند.

وی افزود: این واحدها باید حمایت شوند و در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی راههای حمایت از آن بررسی خواهد شد.

زاهدی بیان کرد: باز مهندسی، طراحی ساخت، تولید و مونتاژ این دستگاه بزرگ حفاری توسط متخصصین کشورمان انجام شده و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

فناوری دستگاه مکانیزه حفاری تونل با هزینه ای نصف قیمت خارجی با طول ۱۲۵ متر و ۹ متر عرض با سرمایه گذاری ۸ میلیون یورویی بومی سازی شده و این نیاز زیرساختی تامین شده است.

برای ساخت دستگاه مکانیزه حفاری تونل از نرم افزار روز دنیا استفاده شده است و آلمان، آمریکا و ژاپن از جمله کشورهای دارنده این فناوری هستند.

کد خبر 4506254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha