۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار۴۰۰هزارنفر را تامین می کند

طرحهای آبی استان آب شرب سالم وپایدار۴۰۰هزارنفر را تامین می کند

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرحهای آبی در دست اجرای استان آب آشامیدنی سالم و پایدار ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان در حال حاضر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه استحصال و انتقال آب در دست اجرا است.

وی یکی از مهمترین این طرحها را سد برق آبی چم شیر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و گفت: منابع این سد در شورای اقتصاد کشور تامین شده و ظرفیتی  سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی برای آب دارد.

احمدی اظهار داشت: ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب و منابع آبی در استان وجود دارد که به دلیل عدم سرمایه گذاری به سمت استانهای دیگر سرازیر می شد و به هدر می رفت.

وی افزود: در گذشته مدیریت صحیحی برای این منابع استراتژیک وجود نداشت و بسیاری از مناطق استان و مرکز استان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با تنش آبی مواجه بود.

استاندار سد مخزنی تنگ سرخ را از دیگر پروژه های مهم در بخشعنوان کرد و گفت: این پروژه ظرفیتی ۲۰۰ میلیون متر مکعبی برای آب شرب دارد و آب بخش صنعت و کشاورزی شهر یاسوج و روستاهای اطراف یاسوج را نیز تامین می‌ کند.

وی تصریح کرد:  پروژه های بخش آب در استان علاوه برتامین آب شرب و آب بخش صنعت،  ۱۹ هزار هکتار از اراضی استان را نیز به آبیاری تحت فشار مجهز خواهد کرد.

احمدی افزود: این پروژه ها همچنین بیش از ۱۱ هزار فرصت اشتغالزایی پایدار نیز ایجاد می کنند.

استاندار اظها داشت: استان با احداث نیروگاههای بزرگ، متوسط و کوچک آبی در استان و احداث سدها و تخصیص مناسب منابع، حرکت به سمت نوسازی و ایجاد طرحهای نوین آبیاری در بهره برداری از منابع آبی آینده روشنی خواهد داشت.

کد خبر 4508609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha