۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶

استاندار مرکزی اعلام کرد؛

وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه ۹۸ نامطلوب است

وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه ۹۸ نامطلوب است

اراک- استاندار مرکزی گفت: وضعیت اعتبارات هزینه ای استان مرکزی در بودجه ۹۸ نامطلوب است و در حالی که استان ها در این بخش ۳۲ درصد افزایش دارند، این افزایش برای استان مرکزی ۲۹درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری سال جاری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، طی پاییز سال ۹۶ تا پاییز سال ۹۷ نرخ بیکاری در استان مرکزی ۱.۵ درصد کاهش نشان می دهد که این نشانگر تلاش همه مسئولان و البته کارآفرینان، بخش خصوصی، سرمایه گذاران، واحدهای صنعتی و... در استان است.

وی افزود: در پاییز سال ۹۶ نرخ بیکاری استان مرکزی ۸.۴ دهم درصد بوده اما در پاییز سال ۹۷ این رقم به ۶.۹ دهم درصد کاهش یافته است. این موفقیت بزرگی است که در سایه به کار بستن تدبیر توسط مسئولین و تلاش حوزه صنعت، کشاورزی، سرمایه گذاری، واحدهای تولیدی و... و از طرف دیگر انسجام و تعامل و همدلی که در استان وجود دارد، تحقق پیدا کرده است.

آقازاده در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون فصل بررسی موضوع بودجه است. متاسفانه اخبار خوبی در مورد بودجه استان در سال ۹۸ نداریم. اعتبارات هزینه ای استان ها در سال آینده ۳۱ تا ۳۲ درصد افزایش دارد، اما برای استان مرکزی کمتر از این رقم، یعنی حدود ۲۸ تا ۲۹ درصد افزایش درنظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی بیان داشت: برای سال آینده در اکثر استان‌ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه هستیم، به طور مثال استان تهران بیش از ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد افزایش اعتبار و استان قم حدود ۲۰ درصد افزایش دارد، اما استان مرکزی این رقم هفت درصد و ناچیز است.

آقازاده تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی بایستی هم اکنون که لایحه بودجه در مجلس مطرح و مورد بررسی است، تلاش کنند تا استان مرکزی را از این شرایط بیرون بیاورند.

وی ادامه داد: اگر استان هم در اشتغال، هم در تولید کشاورزی و دیگر تولیدات موفق بوده، این موفقیت ها به نحوی نباشد که برای تعیین بودجه نوعی تهدید به شمار آید. یعنی اینکه بگویند نرخ بیکاری استان کاهش یافته، بنابراین وضع و شرایط مالی مرکزی خوب است و باید در بودجه سالانه، اعتبار کمتری به این استان تعلق بگیرد.

استاندار مرکزی بیان داشت: نظر من این است که مجمع نمایندگان استان حتما به این شرایط واکنش نشان دهند و از افزایش سرمایه گذاری دولتی در استان دفاع کنند تا سال آینده با توجه به انقباضی بودن بودجه کل کشور، استان مرکزی بیش از حد تحت فشار و محدودیت واقع نشود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر خاطرنشان کرد: امسال برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر باید شرایط خاصی داشته باشد. در این رابطه کمیته خاص برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده که دستگاه‌ها موظف هستند پروژه های قابل افتتاح خود را که تا پایان سال امکان دارد به بهره برداری برسد، طی لیستی به کمیته ویژه به سرپرستی حوزه عمرانی استانداری هرچه سریع ارسال کنند.

کد خبر 4509350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha