۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹

وزیر راه:

پایانه داری کار دولت نیست/لزوم افزایش سهم ایران در ترانزیت منطقه

پایانه داری کار دولت نیست/لزوم افزایش سهم ایران در ترانزیت منطقه

ری- وزیراه راه و شهرسازی با بیان این که پایانه داری کار دولت نیست، گفت: می بایست سهم ایران در ترانزیت منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر پنج شنبه در سفر به ری طی سخنانی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: اگرچه در برخی حوزه ها کندی داشتیم، اما در برآیند فعالیت ها مستحکم بودیم و کار را با یکپارچگی ملت به این جا رساندیم، در مقطع تاریخی امروز باید پتانسیل ها و ظرفیت ها را در نظر بگیریم و شایسته است، تراز اقتصادی را گسترش دهیم و از تصدی گری دولت بکاهیم.

وزیر راه و شهرسازی هموارسازی و تسهیل گری و پشتیبانی از مردم در مسائل اقتصادی را وظیفه دولت دانست و گفت: کشور نیاز به اقتصاد رقابتی دارد، این امر با همت مردم و پشتیبانی مسئولان میسر می شود، البته قوانین ما تسهیل کننده نیست، اما با توجه به قوانین بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، هر آن چه در این مسیر در گذشته وجود داشت، در این قانون دیده شده است و اشراف مسئولین به این قانون کمک به تسریع سرمایه گذاری فعالان اقتصادی می شود.

وی گفت: ما باید به یک اقتصاد کارآمد برسیم، امروز همه امکانات را داریم، اراده و پشتکار داریم و باید در این مسیر گام برداریم.

اسلامی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی به خصوص در بخش حمل و نقل هیچ نقشی را ایفا نمی کند، گفت: نقش وزارت راه در حمل و نقل تسهیل کننده و حمایتی برای استفاده از ظرفیت ها و شکوفایی است.

وزیر راه و شهرسازی به طرح جامع حمل و نقل اشاره کرد و گفت: امروز نیاز به نظام لجستیک کشور داریم، که بتواند با حمل و نقل ترکیبی و استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیت سهم خود را در اقتصاد روزافزون کند، ما نیاز به یک نظام قدرتمند لجستیکی در کشور داریم و این شهرک های حمل و نقل حمله مفقوده ای بود، که نباید بیش از این غایب باشد و امیدوارم افتتاح فاز یک این شهرک حمل و نقل سبب استقرار شرکت ها شود.

وی خواستار دیدن سهم راننده و شرکت ها در شهرک های حمل و نقل شد و افزود: هرچه این شهرک های حمل و نقل به پارک های لجستیک نزدیک تر باشد، اماکن بهره وری بیشتری می شود و حضور این شهرک در جوار فرودگاه امام(ره) و نیز قطار امکان کارآمدی بیش از پیش را فراهم کرده است، که باید کاستی ها و نیازها به سرعت پیگیری و رفع شود.

اسلامی با بیان این که به هیچ وجه نیاز به پایانه و پایانه داری نداریم، گفت: پایانه داری کار دولت نیست و به این موارد کاهش خواهیم داد، خود شرکت های عضو باید لجستیک شهرک را انجام دهند و توسعه متوازن و متناسب باشد و حمایت ما نیز مقتدرانه خواهد بود، تا سهم کشور ما در بازارهای ترانزیتی منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

کد خبر 4509404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha