۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۰

استاندار مرکزی:

ارتقای سرمایه اجتماعی مستلزم وجود روحیه همدلی وانسجام درجامعه است

ارتقای سرمایه اجتماعی مستلزم وجود روحیه همدلی وانسجام درجامعه است

اراک- استاندار مرکزی گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی در گرو وجود و تقویت روحیه همدلی و انسجام و کمک به همنوعان در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز پنجشنبه در همایش تقدیر از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: کشورمان در زمینه وقوع حوادث غیرمترقبه در یکی از نقاط بلاخیز جهان قرار دارد و به همین سبب بایستی همواره برای مواجه شدن با بحران آمادگی و برنامه ریزی داشته باشیم.

استاندار مرکزی افزود: در این زمینه یکی از مهمترین و اولویت دارترین اقدامات، پرورش نیروهای امدادی متبحر است که بتوان در زمان وقوع حوادث، به کمک این نیروها به خوبی بحران را مدیریت و به جامعه کمک رسانی کرد.

آقازاده بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که نیروهای امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث و بلایا با تمام توان حضور یافته و به هموطنان خدمت رسانی می کنند و همچون یک سرباز، آماده مواجهه با سختی های این کار هستند.

استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی و متشکل از نیروهای داوطلب خدمت به جامعه، مجموعه ای ارزشمند است که امدادگران این نهاد همواره ثابت کرده اند در راه خدمت به مردم از جان خود نیز می گذرند.

وی تصریح کرد: وجود این روحیه کمک به همنوع و انسجام و همدلی در جامعه بسیار ارزشمند است و باید در مسیر تقویت روحیه مشارکت مردمی در این عرصه ها قدم برداریم. از سوی دیگر مسئولان نیز باید به گونه ای عمل کنند که زمینه افزایش و گسترش اینگونه مشارکت ها فراهم شود.

کد خبر 4509510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha