۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴

احمدی‌افزادی تشریح کرد؛

جزییات برگزاری پنجمین جشنواره «جام‌جم»/ بخش‌های تازه اضافه شد

جزییات برگزاری پنجمین جشنواره «جام‌جم»/ بخش‌های تازه اضافه شد

مسعود احمدی‌افزادی دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی «جام‌جم» ضمن تشریح جزییات برگزاری این رویداد از افزوده شدن بخش‌های رقابتی جدید به جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری جشنواره تلویزیونی جام‌جم امروز یکشنبه ۲۳ دی ماه با حضور مسعود احمدی‌افزادی دبیر این رویداد در محل سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدی افزادی گفت: جشنواره پنجم جام‌جم مهر ماه امسال عملا آغاز به کار کرد. این جشنواره در دو بخش انتخاب آثار و در بخش داوری کارش را شروع کرد که در بخش اتتخاب اثار مدیران شبکه‌ها و اعضای کمیسیون‌های انتخاب آثار، آن‌ها را بررسی کردند که تا ابتدای دی‌ماه بررسی‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته و در جشنواره چهارم جام‌جم ما در چهار بخش رقابت داشتیم و امسال با توجه به همزمانی جشنواره با چهلمین سال انقلاب مقرر شد که جشنواره در ابعاد بیشتری فعالیت کند و علاوه‌بر سریال‌ها، مستند و مسابقات، کمیسیون‌های دیگری شامل برنامه‌های ترکیبی و دوبلاژ هم اضافه شده‌اند.

فرصتی برای برنامه‌سازان خلاق

دبیر جشنواره جام‌جم اظهار کرد: جشنواره پنجم فرصت را به انبوه برنامه‌سازان خلاق ارایه کرده است که در حوزه‌های اجتماعی، ورزشی، خانواده، معارف و... برنامه‌های خود را معرفی کنند. برنامه‌سازی ترکیبی از مهمترین حوزه‌های برنامه‌سازی سیماست.

وی  افزود: در کمیسیون نمایش حسین کرمی و در کمیسیون برنامه‌های ترکیبی مجید زین العابدین دبیر هستند.

به گفته احمدی‌افزادی، در بخش مسابقات ۲۹ اثر، در بخش پویانمایی ۴۵ اثر از مرکز صبا و شبکه‌ها، در بخش برنامه‌های ترکیبی ۶۸ اثر به جشنواره ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی در بخش سایت شبکه، اطلاع‌رسانی شبکه‌ها و شبکه‌های مجازی ۵۱ اثر، در حوزه دوبلاژ از میان ۲۲۰۰ ساعت فیلم و سریال ۸۸ اثر، در حوزه آثار نمایشی ۲۰ سریال از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج و یک اثر از شبکه نسیم برای مرحله داوری به کمیسیون‌های جشنواره جام‌جم راه یافته‌اند.

دبیر جشنواره پنجم «جام‌جم» درباره آرای مردمی این رویداد هم توضیح داد: دوم اسفندماه برگزیدگان بخش مردمی جشنواره معرفی می‌شوند؛ در برنامه «خیابان جام‌جم» با محوریت معرفی آثار و برگزیدگان، مردم در انتخاب بهترین سریال، بهترین برنامه‌های سیما، مجریان سیما و... مشارکت خواهند کرد. زمان اختتامیه جشنواره نیز هفتم اسفندماه مقارن با میلاد حضرت فاطمه(س) خواهد بود.

ترکیب کمیسیون‌های تخصصی جشنواره پنجم

وی افزود: امسال با توجه به فشردگی کاری، کمیسیون‌هایی تخصصی در هر حوزه خواهیم داشت که صبح و عصر هفتم اسفندماه این کمیسیون‌ها به برگزاری نشست اقدام می‌کنند تا قبل از اختتامیه بررسی کاملی در این کمیسیون‌ها صورت بگیرد. در هر بخش سه تندیس برتر داریم که در اختتامیه معرفی می‌شوند و برگزیدگانی هم داریم که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

احمدی‌افزادی در بخش دیگر عنوان کرد: یکی از بحث‌های مهم در تلویزیون، آگهی‌ها و تبلیغات رسانه است. ما باید به شکل و محتوای آگهی‌ها توجه کنیم و امسال کمیسیون آگهی با دبیری آقای مهدوی‌مهر مدیرکل بازرگانی سازمان تشکیل شده است.

دبیر جشنواره جام‌جم با اشاره به چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: امسال لازم است در کمیسیون چهلمین سالگرد انقلاب به بخشی از برنامه‌هایی که امسال ساخته شده‌اند در این حوزه پرداخته شود.

وی ادامه داد: کمیته بازار محصولات تلویزیونی هم امسال به جشنواره جام جم اضافه شده است. بازار محصولات رسانه‌ای امسال توسعه یافته است و ما هم امسال باید وارد نبردهای رسانه‌ای شویم این کمیسیون امسال شکل می‌گیرد و در کنار این کمیسیون، کمیسیون تبلیغات و اطلاع رسانی و همچنین کمیسیون پشتیبانی و مالی نیز شکل می‌گیرد.

احمدی‌افزادی با اشاره به بخش «بازار تلویزیونی» در جشنواره امسال بیان کرد: ما مبادله برنامه‌ای در حوزه‌های مستند و دیگر حوزه‌ها با کشورهای منطقه داریم و این بازار خوبی است که بتوانیم با این حرکت مقدمه‌ای را برای بین المللی شدن جشنواره فراهم بیاوریم.

به گفته وی، سریال‌ها و برنامه‌هایی که از شهریور سال گذشته تا پایان آذرماه امسال روی آنتن رفته‌اند امکان ورود به مرحله داوری را دارند.

دبیر پنجمین جشنواره «جام‌جم» در پاسخ به پرسشی درباره کمیسیون آگهی‌های بازرگانی عنوان کرد: آگهی و تبلیغات امروز یک رسانه است و برنامه‌سازی در قالب آن شکل می‌گیرد و هرچه میزان نفوذ در آگهی‌ها بیشتر باشد میزان نقد و نظر هم بیشتر خواهد بود. امروز نمی‌توانیم از تاثیر آگهی‌ها غافل شویم و به همین دلیل برای اولین بار این حوزه دارای یک کمیسیون مجزا شده است.

احمدی‌افزادی همچنین درباره حضور دوبلورها در این جشنواره عنوان کرد: در حوزه دوبلاژ افراد اهل فن همچون ژرژ پطروسی و غلامعلی افشاریه از جمله داوران این مسابقه هستند که ما هم سعی کردیم علاوه‌بر حضور دوبلورهای جوان از این دوبلورهای پیشکسوت نیز بهره بگیریم.

وی در پایان در واکنش به نبود برخی از بخش‌های فنی و پشت صحنه برنامه‌سازی در جشنواره عنوان کرد: ما در تلاشیم تا بتوانیم جامعه بیشتری از تلویزیون را ببینیم جامعه تلویزیون بسیار گسترده است و امسال تعدد کمیسیون‌ها و افزایش دوبرابری کمیسیون‌ها کار را سخت کرده است اما از طرفی نشان می‌دهد می‌خواهیم هم به متن و هم بطن آثار توجه کنیم.

کد خبر 4511256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha