۲۶ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۴

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان:

۷۵ هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند

۷۵ هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند

سنندج - رئیس اداره استعدادهای درخشان جوان آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال بیش از ۷۵ هزار دانش آموز استان تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، صلاح الدین عبدی اظهارداشت: این برنامه سال گذشته در  نواحی یک  و دو سنندج و ۱۰ شهرستان تابعه استان با شرکت بیش از ۴۹ هزار نفر از دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی و پایه هفتم اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری دانش آموزان چهار منطقه کلاترزان، موچش، کرانی و سریش آباد نیز تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند؛ افزود: امسال حدود ۶۶ هزار دانش آموز ابتدایی و ۹ هزار دانش آموز پایه هفتم تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان کردستان ادامه داد: برنامه ملی شهاب، به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر بر اساس شاخص هوش های هشت گانه کلامی، فضایی، ریاضی، علوم تجربی، هنری، اجتماعی، حرکتی – ورزشی و فرهنگ دینی در تمام مدارس ابتدایی اجرا می شود.

عبدی با بیان اینکه این برنامه از سال تحصیلی ۹۳-۹۴ با تحت پوشش قراردادن دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پایه چهارم ناحیه دو سنندج شروع شد، یادآور شد: این دانش آموزان امسال در پایه هشتم مشغول به تحصیل هستند و تا پایان دوره اول متوسطه اول حمایت از آنها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نحوه تکمیل اطلاعات دانش آموزان و شرکت در این برنامه ملی، بیان کرد: معلمان ابتدایی از اول بهمن لغایت پایان فروردین فرصت دارند نسبت به تکمیل چک لیست ها و ثبت آن در سامانه همگام اقدام کنند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان کردستان گفت: دانش آموزان پایه هفتم ناحیه یک سنندج و پایه هفتم و هشتم ناحیه دو سنندج نیز می توانند از طریق سامانه همگام نسبت به تکمیل چک لیست رغبت سنجی در سامانه همگام اقدام کنند.

کد خبر 4514415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha