۳ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۲۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خالی شدن صندوق تامین اجتماعی یک فاجعه است

خالی شدن صندوق تامین اجتماعی یک فاجعه است

کاهش حق بیمه کارفرمایان اگر به ورشکستگی صندوق ها منجر شود و یا کاهش و نقصان منابع آنها را باعث شود پسندیده نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حسن مرادی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که حق بیمه ها باید به شکلی از کارگر و کارفرما اخذ شود که صندوق ها در تامین آتیه کارگران با مشکل مواجه نشود ، گفت: هر نوع تغییری در حق بیمه کارفرمایان باید با در نظر گرفتن آتیه کارگران همراه باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سالهای گذشته صندوق سازمان تامین اجتماعی و حتی صندوق بازنشستگی کارکنان دولت خالی شده است ، این در واقع یک فاجعه است.

مرادی تصریح کرد: اصولا این نوع صندوق ها باید با توجه به نرخ تورم ، کارهای تجاری و سود آور انجام دهند تا بتوانند رفاه و آتیه اعضای شان را تامین کنند. ما به جای اینکه به کارفرما فشار بیاوریم تا سهم خود را بدهد ، از صندوق ها مایه گذاشته ایم.

وی ؛ تصویب برخی قوانین مانند بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور و وارد کردن فشار مضاعف بر دوش سازمان تامین اجتماعی را دلیل عدم شناخت مسئولان از نحوه کار صندوق های بازنشستگی دانست و افزود: در سال گذشته رقم بسیار بالایی از سوی مجلس برای  پرداخت دیون دولت به صندوق ها اختصاص یافت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امیدوارم در سالهای آینده نیز مجلس این روند را ادامه دهد. پرداخت یک باره این بدهی ها به سبب تلنبار شدن آن طی سالها برای دولت مقدور نیست ما باید بتوانیم از منابع دیگری این کسری را جبران کنیم و دولت می تواند با واگذاری سهام کارخانه ها به صندوق ها این مشکل را تا حدی بر طرف کند.

کد خبر 451797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha