۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶

توسط انتشارات آلما در فرانسه صورت گرفت

انتشار کتابی در مورد جهاد و پیدایش امپراطوری اسلامی در جهان

انتشار کتابی در مورد جهاد و پیدایش امپراطوری اسلامی در جهان

«در مسیر خدا، فتوحات عربی و پیدایش امپراطوری اسلامی در قرن ۷ و ۸ میلادی» با موضوع جهاد و پیدایش امپراطوری اسلامی در جهان در فرانسه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه اخیرا کتابی از زبان انگلیسی به فرانسه ترجمه شده که موضوع آن چگونگی شکل گیری قلمرو اسلامی و توسعه آن به کشورهای دیگر است. در این کتاب نویسنده با استفاده از منابع مختلف اعم از منابع اسلامی و حتی منابع قبل اسلام کوشیده است که علل رشد و توسعه اسلام به ویژه در جهان مسیحیت را برای مخاطبان تبیین کند.

عنوان این کتاب «در مسیر خدا، فتوحات عربی و پیدایش امپراطوری اسلامی در قرن ۷ و ۸ میلادی» است و نویسنده آن روبر هولی لند. برنار فرومه، ادیب فرانسوی آن را ترجمه کرده و در انتشارات آلما به چاپ رسانده است.

نکته جالب در این اثر آن است که نویسنده انگلیسی آن با ذکر برخی منابع غیر غربی معتقد است که جدال بین دو امپراطوری بیزانس و پارس قبل از ظهور اسلام سبب آسیب پذیر شدن آنها در برابر مسلمانان شد و همین موضوع یکی از دلایل فتوحات اعراب است که بیش از پیوستن به اسلام و جنگیدن زیر بیرق اسلام در فکر از بین بردن این دو امپراطوری بودند.

به زعم نویسنده، این منابع همچنین نشان می‌دهد که اعراب تنها با استفاده از کمک غیر عرب‌ها توانستند حوزه وسیع قلمرو خود را نگهداری کنند. در این راه آنها در مقایسه با مغول‌ها که برای جذب شدن در مناطق فتح شده مجبور به قبول آیین‌های حاکم در آنها شدند، قدرت بالای تطبیق و سازگاری با مردم کشورهای فتح شده را از خود نشان دادند.

کد خبر 4521541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha