۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰

مدیر نمایندگی آستان قدس در فارس خبر داد:

اعزام ۵۰ هزار زائر اولی از استان فارس به زیارت حرم امام رضا(ع)

اعزام ۵۰ هزار زائر اولی از استان فارس به زیارت حرم امام رضا(ع)

شیراز _ مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس گفت: ۵۰ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال در استان فارس برای اولین بار به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر مهدیار بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس افزود: به‌منظور اجرایی کردن منشور ابلاغی مقام معظم رهبری، دفتر آستان قدس رضوی در شهریورماه سال ۹۵ در استان فارس راه‌اندازیشد که در گام نخست شورای مرکزی و رابطان در شهرستان‌های استان را مشخص کردیم و سپس مسئولان کانون‌های رضوی در بخش‌های مختلف استان مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار خادم‌یار رضوی در سامانه مربوط به آن از استان فارس ثبت نام کردند که این رقم در حال افزایش است و علاقه‌مندان برای خادمی امام رضا(ع) می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس با یادآوری اینکه خادمیاران رضوی برای خدمت به حرم امام رضا(ع) اعزام خواهند شد، گفت: ساز و کار گزینش این ۱۱ هزار نفر اعم از استعلامات، مصاحبه و آموزش‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه خادمیان ۳ کار مشخص را انجام می‌دهند، گفت:‌ نخست رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان از سوی امام رضا(ع) است؛ دوم توسعه فرهنگ رضوی در استان و سوم حضور در حرم امام رضا(ع) به‌عنوان خادم که هم زنان و هم مردان می‌توانند در این بخش فعالیت کنند.
مهدیار اقدامات انجام شده این نمایندگی از زمان تأسیس تاکنون را برای رفع محرومیت‌ها، ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این خادمات شامل اهدای کارت‌های نقدی، کمک به بیماران، دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و ایتام نیازمندان بوده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس تاکید کرد: یکی از کارهای نمایندگی‌های آستان قدس رضوی شناسایی و اعزام افراد بالای ۴۰ سال است که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند که در این راستا ۵۰ هزار نفر زائر اولی را به حرم رضوی اعزام کردیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این نمایندگی را راه‌اندازی مهدالرضا بود که تاکنون ۱۰۲ کلاس مهدالرضا برای کودکان پیش‌دبستان با ۱۴۰۰ نفر در سطح استان فارس تشکیل شده است که در آن‌ها معارف قرآنی به کودکان آموزش داده می‌شود.

کد خبر 4521911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha