۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹

استاندار اردبیل خبر داد؛

خروج دام مولد از استان اردبیل ممنوع است

خروج دام مولد از استان اردبیل ممنوع است

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: خروج دام مولد از این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و جابجایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اضافه کرد: به منظور پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه های مرتبط باید دام های زنده را پلاک گذاری و در مورد انتقال از مبدا به مقصد آگاهی کامل داشته باشد.

وی در مورد کسانی که خوراک دام و نهاده های دامی را با ارز دولتی خریداری و به قیمت آزاد می فروشد، افزود: باید در اسرع وقت این موارد شناسایی و دلیل افزایش قیمت دام زنده در بازار مشخص شود.

استاندار اردبیل بهنام جو متذکر شد: برغم اینکه این استان مازاد تولید در گوشت قرمز و مرغی دارد اما به مثابه سایر نقاط کشور افزایش قیمت وجود دارد باید بررسی و در جلسات آینده تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیاز سنجی شود، ادامه داد: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه های متولی افزایش یابد تا حدالامکان مردم استان دچار مشکل نشوند.

کد خبر 4525311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha