۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵

در تفاهم نامه مشترک مقرر شد؛

تأسیس دفتر مشترک پزشکی مهندسی بین دو دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی

تأسیس دفتر مشترک پزشکی مهندسی بین دو دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی

تفاهم‌نامه همکاری با هدف عمق‌بخشی همکاری‌های مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوشنبه هشتم بهمن ماه با حضور رؤسا و اعضای هیئت‌رئیسه دو دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم ارتباط دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی مهندسی را ضروری ذکر کرد و گفت: کشور ما در سال‌های پس از انقلاب در زمینه رشد علوم پزشکی به مرز خودکفایی رسیده است و امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه دانش و درمان بیماران در حوزه پزشکی کسب کرده‌ایم از اعزام بیماران به خارج از کشور بی‌نیاز هستیم.

آقاجانی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب سالانه ده‌ها هزار نفر برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما امروز به‌طور متوسط سالانه ۳۰ بیمار و آن هم بنا به درخواست خود به سایر کشورها برای درمان سفر می‌کنند و این دستاورد مهمی است که بس از انقلاب اسلامی حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: علی‌رغم توسعه علوم پزشکی، هنوز از حیث ارتباط این علم و دانش با صنعت، تولید دارو، فناوری‌های پزشکی و تجهیزات راه‌های نرفته بسیاری را پیش رو داریم که لازم است در این زمینه فعالیت‌های جدی و گسترده‌تری را انجام دهیم.

آقاجانی برقراری ارتباط سامانمند، تعریف‌شده و پایدار حوزه علوم پزشکی با صنعت را راه‌حل مؤثری در راستای پیشبرد اهداف دانست و گفت: زیباترین علم مهندسی در بدن انسان متبلور شده است، بنابراین دو حوزه مهندسی و پزشکی عطف به این زمینه  مشترک می‌توانند همکاری‌هایی را با یکدیگر برقرار کنند تا مشکلات به نفع مردم و ارتقا علوم پزشکی و مهندسی برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأسیس دفتر مشترک پزشکی مهندسی را موضوعی مهم و جدی عنوان کرد و گفت: اگر چنانچه پژوهشگران فنی در دفاتر خود و جراحان و طبیبان در بیمارستان‌ها به عنوان جزایری مستقل فعالیت کنند، هرگز راه به‌جایی نمی‌برند.

وی تأکید کرد: باید پزشکان نیازهای خود را به مهندسین بخش فنی پیشنهاد داده و فناوری های منحصر بفردی را ایجاد کنند تا نیازهای مردم تکمیل شود.

آقاجانی در ادامه از آمادگی این دانشگاه به‌منظور ایجاد دفاتر مشترک مهندسی پزشکی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه برای انجام فعالیت‌های فناوری و پزشکی مشترک خبر داد و گفت: با ایجاد دفاتر مشترک مهندسی پزشکی آموزش پزشکی متحول می شود.

رئیس دانشگاه ایجاد دپارتمان مشترک را یکی از دستاوردهای انعقاد این تفاهم دانست و گفت: یک یا چند پروژه بزرگ تحقیقاتی مشترک باید تعریف شده و با تمرکز بر روی این پروژه ها انگیزه مناسبی را برای انجام فعالیت‌های آتی ایجاد کند.

وی گفت: باب همکاری های مشترک امروز باز می‌شود و این مهم گامی است که در آینده موجب توسعه علم ، فناوری، توسعه و ارتقا سلامت شود.  

دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این جلسه با اشاره به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌عنوان یکی بهترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، افتخارات علمی برجسته این دانشگاه را یادآور شد.

وی در ادامه همکاری و ارتباط دانش پزشکی با صنعت را یکی را ضروریات دانست و شتاب بیشتر این همکاری‌ها را خواستار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این مطلب که این دانشگاه دارای یک دانشکده مستقل پزشکی است، گفت: دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و صنعتی امیرکبیر می‌توانند در دو حوزه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و افزایش مهارت افزایی با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند.

کد خبر 4526234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha