۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹

با حضور استاندار گیلان؛

۳ پروژه عمرانی و گردشگری در لاهیجان افتتاح شد

۳ پروژه عمرانی و گردشگری در لاهیجان افتتاح شد

لاهیجان- سه پروژه عمرانی و گردشگری با حضور مصطفی سالاری در شهرستان لاهیجان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه با حضور مصطفی سالاری ظهر امروز طی مراسمی دو پروژه گردشگری و یک پروژه عمرانی در شهرستان لاهیجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. شهرستان لاهیجان دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از ۱۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال است.

بهره برداری از یک واحد بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد ریالی و با استفاده از ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات یکی از پروژه های افتتاحی امروز بود که با بهره برداری از آن برای ۷ نفر اشتغالزایی شد. یک مجتمع گردشگری نیز با مساحت ۴.۵ هکتار با ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

برای احداث و راه‌اندازی این واحد ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته که ۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ به صورت تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته است.

افتتاح و بهره‌برداری از تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب روستای پاشاکی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار گیلان به این شهرستان بود. گفتنی است این پروژه نخستین طرح فرایندی تصفیه فاضلاب گیلان است که در این مقیاس اجرا می شود و خروجی آن قابلیت دفع در محیط زیست و استفاده برای آبیاری مزارع کشاورزی را دارد. تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب روستای پاشاکی با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال اجرا که در مرحله نخست ۷۸۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شده اند.

ظرفیت نهایی تاسیسات دفع بهداشتی فاضلاب روستای پاشاکی روزانه ۳۰۰ متر مکعب است که از این ظرفیت، ۱۵۰ متر مکعب در حال حاضر در دسترس است. در مرحله نخست ۲۶.۵ کیلومتر شبکه جمع آوری برای پروژه اجرایی شده است.

با بهره‌برداری از ظرفیت کامل این تاسیسات در آینده، تعداد افراد بهره‌مند از ۲ هزار و ۶۵۰ نفر به ۳ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش می یابد.

کد خبر 4531208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha