۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

آب سدهای اردبیل ۱۱۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته است

آب سدهای اردبیل ۱۱۳ میلیون مترمکعب کاهش یافته است

اردبیل - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: طی سال جاری آب سدهای استان اردبیل در حدود ۱۱۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سلیمان‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی استان اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: نسبت به سال گذشته متاسفانه ۱۰ درصد از میزان بارش‌های سطح استان اردبیل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش بارش‌ها در شمال استان اردبیل محسوس‌تر بوده ونسبت به سال ۹۶ تا ۳۰ درصد نیز افت بارش در منطقه داریم، افزود: در این راستا توجه به صرفه‌جویی در منابع آبی و مهار آب‌های مرزی اهمیت دوچندانی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به اقدامات مطلوب انجام شده در راستای مهار آب‌های مرزی در استان طبق موازین قانونی خبر داد و اضافه کرد: حجم آب سدهای استان نیز از کاهش ۱۲ درصدی خبر می‌دهد.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه آب ورودی سد سبلان نیز با کاهش مواجه شده است، افزود: هم اکنون بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره‌سازی شده است.

وی به اهمیت سد یامچی در اردبیل اشاره کرد و افزود: با انباشت ۱۹ میلیون متر مکعب آب در سد یامچی می‌توان از این سد به عنوان منبع مهم تامین آب شرب شهرستان اردبیل یاد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در پایان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت ۵۲ سد در استان اردبیل احداث شده تا در این خصوص شاهد مهار بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی باشیم.

کد خبر 4535314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha