۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱

پمپئو در جریان نشست مطبوعاتی در ورشو:

همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت کنند

همه باید سهم منصفانه خود را در ناتو پرداخت کنند

وزیر خارجه آمریکا در لهستان گفت: ترامپ تا کنون بارها گفته است که همه کشورها باید سهم منصفانه خود در ناتو را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری با همتای لهستانی خود گفت: ترامپ تا کنون بارها گفته است که همه کشورها باید سهم منصفانه خود در ناتو را پرداخت کنند.

وی افزود: بیش از۶۰ کشور در کنفرانس ورشو که قرار است از فردا آغاز شود، حضور دارند. در کنار سربازان لهستان در ناتو حضور داریم تا در برابر چالش های امنیتی از طرف هر کشوری بایستیم. باید با همکاری هم با چالش های پیش رو مبارزه کنیم.

مایک پمپئو در ادامه افزود: روسیه برای رسیدن به اهداف راهبردی خود از نیاز اروپا به انرژی سوء استفاده می کند و ما این موضع را به دقت زیرنظر داریم. رئیس جمهور ترامپ در سفرش به این کشور گفت که لهستان موفق خواهد شد.

پس از اتمام سخنان پمپئو، پرسش و پاسخ با حضور خبرنگاران حاضر در این نشست آغاز شد.

پمپئو در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نشست ورشو گفت: چندین هفته برای کنفرانس فردا رایزنی و تلاش کردیم. بیش از ۶۰ کشور و چندین وزیر در آن حضور دارند و این امر مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه در جواب خبرنگاری پیرامون روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: اولویت ما ورود به اروپای مرکزی و شرقی است. هدف سفر من این است که نشان دهم اراده آمریکا در حل مسائل اروپا و ناتو ادامه دارد. این به نفع امنیت اروپا نیست که در پرروژه نورد استریم با روسیه همکاری کنند. این موضوع تهدید امنیتی بسیار عظیمی را برای اروپا به همراه می آورد. تلاش می کنیم تا مطمئن شویم که همکاری بروکسل با مسکو در این راستا نباشد.

کد خبر 4540624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha