۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶

آیت الله اعرافی:

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد انقلاب زنده است

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد انقلاب زنده است

قم - امام جمعه قم گفت: راهپیمایی باشکوه و کم‌نظیر ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب زنده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور پرشور مردم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب عزت و افتخار است و باید از ملت رشید و با اقتدار ایران تقدیر کرد؛ ملتی که در طول این ۴۰ سال از گردنه‌های خطرناکی عبور و خیل شهیدان را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

وی بیان داشت: دشمنان طی سال‌های اخیر از هر سو به سمت ملت ایران حمله‌ور شدند و مورد تهدید و تحریم قرار دادند، اما با آن تحریم‌ها جنگ تحمیلی، گرانی‌ها و مشکلات نتوانستند ملت ایران را به زانو در بیاورند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از ملت بزرگ ایران در خلق حماسه ۲۲ بهمن، بیان داشت: باید شکرگزار خداوند باشیم که یک بار دیگر ملت ایران با اسلام، رسول الله(ص) و آرمان‌های امام و شهیدان بیعت کردند و این اوج آگاهی ملت ایران است و دشمنان باور نمی‌کردند و دوستان ما نیز حیرت زده این حضور باشکوه شده‌اند.

مردم ایران عزت و شکوه خود را به دشمنان نشان دادند

وی بیان داشت: تحریم، گرانی، مشکلات، سختی‌ها، دشواری‌ها و هجمه تبلیغاتی گسترده دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه نتوانست ملت ایران را از صحنه بیرون کند و آنها می‌خواستند بگویند که سال ۹۷ سال یأس و ناامیدی ملت ایران است و ملت ایران از آرمان‌های خود دست خواهند کشید اما مردم ولایت‌مدار ایران عزت و شکوه خود را به دشمنان نشان دادند.

آیت الله اعرافی افزود: راهپیمایی باشکوه و کم‌نظیر ملت ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب زنده است و این حضور شگفتی بزرگی در دنیا خلق کرده و نشان داده در مقاطع حساس ملت بزرگ ایران شگفتی‌ساز است.

وی اظهار داشت: مسئولان و نهادهای مدنی، اجتماعی و قوای سه‌گانه و همه کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند از امروز و در آغاز دومین گام انقلاب رسالت سنگینی بر عهده دارند و وظیفه آن‌ها در بیانیه رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است.

مسئولان با اقدامات جهادی مشکلات کشور را برطرف کنند

امام جمعه قم ادامه داد: امروز رسالت مسئولان بسیار خطیر است و آنها باید بدانند که همراهی نیروی لایزال الهی و ملت را دارند و برای خدمت به این ملت بزرگ تلاش کرد و در این راستا باید راه انقلابی را برگزینند و راه‌های جهادی را انتخاب کنند تا بتوانند مشکلات را جلوی ملت را بردارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران شایسته تکریم و تجلیل روز افزون است و مسئولان در عرصه‌های بین‌الملل و اقتصادی باید محکم‌تر و انقلابی حرکت کنند، گفت: این ملت سزاوار آن نیست که با این حجم گرانی مواجه و برای گوشت و مواد اولیه غذایی خود دچار تنگنا و سختی‌هایی باشند؛ حرکت جهادی و انقلابی مسئولان می‌بایست در جهت رفاه حال مردم باشد.

آیت الله اعرافی گفت: ملت ایران بر خلاف انتظار دشمنان، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و دشمنان ملت باید از این موضوع درس بگیرند و از عهدشکنی و خیانت‌های خود برگردند تا بتوان با آنها گفتگو کرد در غیر این صورت سر آنها به سنگ خواهد خورد.

همه باید برای تحقق منشور رهبری تلاش کنیم

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری این منشور مهم را صادر فرمودند و وظیفه ما به عنوان قم و حوزه علمیه و همچنین ملت، دولت، مسئولان و بخصوص وظیفه جوانان این است که در جهت تحقق این منشور مهم باید تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این منشور به شکلی بسیار زیبا توفیقات ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمردند و این توفیقات در حالی است که ما با انبوهی از موانع مواجه بودیم.

وی در ادامه به بخش‌های مهمی از بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بر اساس این منشور اگر بخواهیم سندی را امضا کنیم تمام تبعات بعد از آن را باید بسنجیم و از ارعاب دشمنان نترسیم و مصالح و عزت ملت را دنبال کنیم.

آیت الله اعرافی همچنین با انتقاد از رفتار اروپایی‌ها در قبال مسائل ایران گفت: اروپایی‌ها چندین ماه است که ما را معطل کردند هرچند که در نشست ورشو نیز برخلاف طراحی آنها حرف‌های حقی برای ملت ایران زده شد اما باید بدانیم که در تقابل با دشمن باید با اقتدار و انقلابی ایستادگی کنیم.

کد خبر 4542768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha