۹ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۳۳

بورس‌های آسیا و آمریکا سقوط کردند

بورس‌های آسیا و آمریکا سقوط کردند

بورس‌های معتبر آمریکا و آسیا به دنبال انتشار اخبار مربوط به کاهش رشد اقتصادی آمریکا سقوط کردند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، بورس‌های آسیایی امروز با بیشترین افت طی 8 ماه گذشته مواجه شدند و شاخص بورس داوجونز آمریکا 546 واحد سقوط کرد که بیشترین میزان کاهش پس از حادثه 11 سپتامبر محسوب می‌شود.

در چین به علت نگرانی از وضع قوانین محدودکننده جدید برای بورس از سوی دولت، بورس‌های این کشور دیروز به پایین‌ترین سطح خود طی یک دهه اخیر یعنی از سال 1997 سقوط کردند. شاخص بورس‌های شانگهای و شن‌ژن چین دیروز 9.2 درصد سقوط کردند و 107 میلیارد دلار به سهامداران زیان رساندند.

شاخص تاپیکس بورس ژاپن نیز با اثرپذیری از سقوط بورس‌های آمریکا امروز به پایین‌ترین سطح 2 سال اخیر سقوط کرد و سهام نیکی 582 واحد کاهش یافت که به معنای کاهش 170 میلیارد دلاری دارایی‌های سهامداران بورس توکیو است.

تقاضای کالاهای با دوام در ماه ژانویه در آمریکا 7.8 درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسیده که نشان‌گر آغاز موج جدید کاهش رشد اقتصادی آمریکا است و همین امر موجب سقوط بورس‌های آمریکا و به دنبال بورس‌های آسیایی شده است.

با کاهش تقاضا برای کالاهای بادوام در آمریکا و ارائه آمار ضعیف تولید در این کشور، سرمایه‌گذاران برای فروش سهام شرکت‌های تولیدی و صنعتی به بورس‌های وال‌استریت هجوم آوردند و همین امر سقوط شدید شاخص بورس‌های صنعتی آمریکا را به دنبال داشت.

شاخص بورس فیلیپین نیز دیروز 7.9 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش یک بورس در منطقه جنوب شرق آسیا از زمان بحران مالی آسیا در سال 1997 محسوب می‌شود.

بورس استرالیا نیز امروز با بیشترین میزان کاهش از 11 سپتامبر 2001 مواجه شد و 27 میلیارد دلار از ارزش جاری بازار بورس آن کاسته شد.

کد خبر 454672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha