۲ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۳

وزیر راه و شهرسازی:

وزارت راه وشهرسازی تعادل بخشی به عرضه وتقاضای مسکن رادنبال می کند

وزارت راه وشهرسازی تعادل بخشی به عرضه وتقاضای مسکن رادنبال می کند

اراک- وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن را دنبال می کند و برای این مهم برنامه مستمر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح ۵۲۸ واحد مسکونی کوی کوثر اراک اظهار داشت: دولت تلاش دارد عرضه مسکن را تسهیل کند و در این زمینه برنامه ای استمراری و مداوم را دنبال کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مهم در قالب پروژه ۴۰۰هزار واحدی احداث مسکن اقشار کم درآمد توسط بنیاد مسکن کشور پیگیری می شود و در این ارتباط نقش مشارکت خیران به ویژه در راستای ایجاد زیرساخت هایی همچون مدرسه، مسجد و... در این محدوده ها بسیار اثرگذار است.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۹۸، منابع گوناگونی در سرفصل تبصره هشت، به منظور ایجاد پشتوانه مالی برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن در کشور مدنظر قرار گرفته که در کمیسیون تلفیق و سایر مراحل نیز در مجلس به تصویب رسید و منتظر تصویب نهایی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: در احداث پروژه ۵۲۸ واحد کوی کوثر اراک، مباحث فنی، ضوابط لازم و استانداردها در تاسیسات برق، سیستم اطفای حریق، عایق ساختمان و ایمن سازی ساختمان ها در برابر حوادث پیش بینی شده است.

اسلامی تصریح کرد: شرکت شهر های جدید کشور در استان مرکزی دو پروژه را پیگیری می کند و تلاش داریم اگر منطقه مستعد دیگری وجود داشته باشد، زمینه ساخت شهرهای جدید فراهم شود. همچنین در استان مرکزی نیاز است بافت های فرسوده شهری نوسازی و احیا شوند و طرح بازآفرینی شهری به طور جدی دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده شامل دو حوزه مسکن و فضای شهری و فعالیت در این بافت است که در هر دو بایستی بازآفرینی صورت گیرد و طرح بازآفرینی می تواند حاشیه نشین ها را ساماندهی کند.

وی ابراز داشت: ساخت دو هزار و ۸۸ واحد مسکونی در بافت های فرسوده به استان مرکزی ابلاغ شده و این مهم بایستی با شتاب بیشتری پیگیری شود.

کد خبر 4548405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha