۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷

امام‌جمعه بجنورد:

توسعه و پیشرفت با ورود جوانان به عرصه‌های اجرایی میسر می شود

توسعه و پیشرفت با ورود جوانان به عرصه‌های اجرایی میسر می شود

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: توسعه و پیشرفت جامعه با ورود جوانان به عرصه‌های اجرایی میسر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد با اشاره به نقش جوانان در عرصه‌های اجرایی جامعه و تاثیر حضور آنان در توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: بدون شک جوانان یکی از بازوهای توانمند انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده اند و به ثمر رسیدن درخت تنومند انقلاب به دست همین جوانان بوده است.

یعقوبی افزود: جوانان ایران طی ۴۰ سال در عرصه های دفاعی، اجرایی و مدیریتی به خوبی خود را نشان داده اند، بنابراین با ورود به پنجمین دهه از انقلاب باید حضور جوانان انقلابی و مومن پررنگ تر شود.

وی تاکید کرد: مسئولان با تربیت نیروهای مدیریتی لایق انقلاب، میدان کار را به جوانان سپرده چرا که جوان گرایی در مدیریت اجرایی کشور حرف اول را می زند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر حضور جوانان انقلابی، مومن و متعهد در جایگاه‌های اجرایی تاکید داشته اند، گفت: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از ۴۰ مرتبه به حضور جوانان اشاره کرده اند چراکه آنان امید کشور بوده و سرنوشت به دست آنان رقم بخورد.

یعقوبی با بیان اینکه رژیم منحوس فرعون با دست جوانان متلاشی و قوم بنی‌اسرائیل نجات یافت، تصریح کرد: فرعون امروز همان استکبار جهانی است که خود را برتر و حق حاکمیت را از آن خود می داند.

وی اضافه کرد: از این رو مقام معظم رهبری تاکید داشته اند تا امور کشور به جوانان انقلابی و مومن سپرده شود تا در برابر جریان استکبار بایستند و اجازه ندهند نااهلان به انقلاب نفوذ کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه نسل جوان کشور بین ۱۵ تا ۴۰ سال است که جمعیت ۳۶ میلیون نفر را تشکیل داده اند، گفت: نسل جوان ایران باید با توان و انرژی بیشتر نسبت به گذشته وارد میدان کار شود البته حضور افراد میانسال به عنوان راهنما و مشاور ضروری است.

یعقوبی افزود: وجود ۱۴ میلیون جوان تحصیل‌کرده و متخصص، ظرفیت بالایی برای توسعه و پیشرفت کشور است، بنابراین باید زمینه ورود آنان را فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ غربی در زندگی امروز مردم نمایان شده است، اظهار کرد: مصادیق غرب زدگی همچون معماری منازل و سختمان ها، نوع پوشش و نگهداری حیوانات در فرهنگ مردم نفوذ کرده، بنابراین مردم هوشیار باشند که در فرهنگ غرب هضم نشوند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین به ولادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: زندگی‌ حضرت فاطمه (س)، اگر چه‌ کوتاه‌ بود اما می توان از این‌ بانوی بزرگوار درس جهاد، مبارزه، تلاش، کار انقلابی، صبر انقلابی، دفاع‌ از نبوت‌ و امامت‌ را گرفت.

کد خبر 4549267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha