۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۲

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا مطرح کرد؛

لزوم اهتمام همگانی برای حل و کاهش آسیب های اجتماعی

لزوم اهتمام همگانی برای حل و کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا گفت: آسیب های اجتماعی نوپدید، نیازمند کشف راهبردها و راهکار های علمی مبتنی بر تحقیق، پژوهش و سبب شناسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا حمیدی فر در پنجمین همایش ملی روانشناسی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های نوپدید، اظهار کرد: رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی دلیل قاطع و محکمی برای مشارکت علمی و کاربردی با نهادهای آموزشی، پرورشی، فرهنگی و اجتماعی است چرا که معتقدیم؛ مسائل و پدیده های اجتماعی از طریق راهبردها و راهکارهای اجتماعی که مبتنی بر مطالعه و علت شناسی دقیق است قابل حل و فصل است.

وی افزود: اداره کل مشاوره و مددکاری اجتماعی معاونت اجتماعی ناجا به ویژه در سنوات اخیر همواره در صف اول همایش و کنفرانس های علمی، بین المللی، ملی و منطقه ای بوده و نتایج به دست آمده از این اقدام مهم در رشد و گسترش حوزه روان شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی تأثیر فوق العاده ای داشته به گونه ای که امروزه حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا نزد جامعه علمی، دانشگاه ها و مراکز آموزشی مرتبط شناخته شده و صاحب نظر و اثر است.

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا ادامه داد: آسیب های اجتماعی نوپدید با توجه به فراوانی، تنوع، فراگیری آن به ویژه در بین نوجوانان و جوانان نیازمند کشف راهبردها و راهکار های علمی مبتنی بر تحقیق، پژوهش و سبب شناسی است، جای خرسندی است که انجمن روانشناسی اجتماعی، سایر دستگاه ها و نهادهای دست اندرکار به این موضوع بسیار مهم پرداخته و امید است جامعه علمی دانشگاهی و نخبگان کشور با ارائه مقالات و آخرین یافته های علمی مرتبط قدم مهم و اثر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی بردارند.

 این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجا که آسیب های اجتماعی و همچنین جرایم، مولود شرایط مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خانواده، فردی و ... است نیازمند توجه همه جانبه مداخله متخصصان  علمی همه زمینه های مرتبط بوده تا از رشد آسیب ها و جرایم پیشگیری شود.

 تشریح کارکرد روانشناسی اجتماعی در حل آسیب های نوپدید

 دکتر حمیدی فر یاد آور شد: این همایش و همایش های مشابه فرصت هم افزایی فکری اساتید، دانشجویان و نخبگان را فراهم آورده و زمینه ساز بررسی مطالعه آسیب ها به صورت موردی شده و این فرآیند به اصلاح فرد و جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

عضو پنل تخصصی نشست اول همایش ملی روانشناسی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های نوپدید اشاره کرد:روانشناسی اجتماعی باید رفتار افراد را در اجتماع  پایش و بررسی کرده و رفتارهای نابهنجار فردی و اجتماعی را شناسایی، علت شناسی، پیشگیری و درمان و برای نحوه پدید آیی، فراگیری، فراوانی و به ویژه پیشگیری و مقابله باید فرایند پژوهشی  به تولید نظریه علمی و تدوین راهبرد پرداخته و راهکار ارائه کند.

وی بیان کرد: رفتارهایی که مخدوش کننده فرهنگ(باورها، ارزش ها، اعتقادات، سنن و آداب) و هنجار های اجتماعی، پدیده های اقتصادی، سیاسی و امنیت است، می تواند با مداخله روانشناسی مورد اصلاح قرار بگیرد.

 گفتنی است پنجمین همایش ملی روانشناسی اجتماعی و پیشگیری از آسیب های نوپدید با  مشارکت اداره کل مشاوره و مددکاری اجتماعی معاونت اجتماعی ناجا، انجمن روانشناسی اجتماعی، سازمان نظام روانشناسی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علامه طباطبایی و... برگزار شد.

کد خبر 4549727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha