۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱

استاندار قزوین:

صنایع تبدیلی در استان قزوین تقویت شود

صنایع تبدیلی در استان قزوین تقویت شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با تقویت و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و کشمش می توانیم ارزش افزوده بیشتری در این بخش ایجاد کنیم و صادرات را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست با اعضای انجمن کشمش استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در حوزه محصولات غیر نفتی در استان ظرفیت های خوبی داریم که باید به آن اهمیت بیشتری دهیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: قزوین در تولید کشمش در ردیف استان های شاخص کشور است که با نگاه ویژه به این ظرفیت می توانیم صادرات خود را گسترش دهیم.

زاهدی یادآورشد: در بخش صنایع تبدیلی در کشاورزی کمی عقب مانده دایم در حالی که این صنعت می تواند تحول خوبی در صادرات کشمش استان ایجاد کند.

وی افزود: برای کمک به سرمایه در گردش تولیدکنندگان کشمش و ارائه تسهیلات به فعالان این عرصه در یک نشست تخصصی با شورای بانک های استان موضوع را به صورت مجزا بررسی و مشکلات آن را پیگیری خواهیم کرد.

زاهدی با اشاره به صدور مجوزهای جدید برای راه اندازی واحدهای تولید کشمش اظهارداشت: در حال حاضر ۳۰ واحد تولید کشمش در استان فعالیت می کند و لازم است ضمن نیازسنجی بازار و ظرفیت ایجاد شده در صدور مجوز های جدید با دقت عمل کرد.

استاندار تصریح کرد: کشمش می تواند در سبد کالاهای صادراتی استان قزوین نقش پر رنگی داشته باشد و به اقتصاد استان کمک کند.

کد خبر 4550179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha