۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹

فرماندار دماوند:

زمینه استفاده از دفتر نظام مهندسی در ۵شهر دماوند فراهم شود

زمینه استفاده از دفتر نظام مهندسی در ۵شهر دماوند فراهم شود

دماوند- فرماندار دماوند گفت:زمینه استفاده از دفتر نظام مهندسی در ۵شهر دماوند فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  مجید صفری ظهر یکشنبه در دیدار با تعدادی از مهندسان دماوندی گفت: بایستی تلاش نمود تا ضمن تقویت سازمان نظام مهندسی در شهرستان از حضور افراد ذی صلاح در نظارت پروژه های عمرانی و ساخت و سازها استفاده نمود تا این سازمان نظارتی به وظایف خود به نحو احسن عمل نماید.

فرماندار دماوند تأکید کرد: مزایای حضور نظام مهندسی در شهرها به خوبی تبیین شود تا بتوان از ظرفیت این دفتر در تمام ۵ شهر دماوند استفاده کرد و نظارت و ساماندهی ساخت و سازها در شهرستان با دقت و پیگیری بیشتری ادامه یابد.

وی با اشاره به حفظ معماری اصیل اسلامی و ایرانی در شهرها ادامه داد: در عین مدنظر قراردادن ضابطه مندی در فرآیند اجرای کار عمرانی و صدور مجوزات، سیما و منظر شهری مدنظر قرار گیرد.

صفری افزود: نما و معماری ساختمان ها به صورت هدفمند، به فراخور محیط زندگی و متناسب با معماری اسلامی و ایرانی، طراحی و اجرا شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ضمن تأکید بر اهمیت حضور مهندسین در فرآیند اجرای پروژه های عمرانی، اذعان داشت: برای تسهیل امور مردم و بهینه سازی فرآیند اجرای پروژه ها، مقدمات لازم برای منتقل نمودن صدور پروانه های ساختمانی به خارج از شهرداری ها، فراهم گردد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت در اجرای پروژه ها ادامه داد: با اجرایی شدن این اقدام، صرفاً مجریان ذی صلاح در اجرای پروژه ها فعال می شوند و نقش نظارتی نظام مهندسی تقویت خواهد شد.

فرماندار دماوند در پایان با تأکید بر ساماندهی مهندسین دارای صلاحیت فنی لازم، گفت: مهندسین فنی فعال و صاحب صلاحیت لازم در بخش های مختلف عمران، نقشه برداری و ... مرتبط با حوزه نظام مهندسی در نشستی ضمن بررسی مسائل و چالش های این حوزه، ساماندهی و از جانب نظام مهندسی حمایت شوند.

کد خبر 4551109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha