۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱

فرماندار پیشوا:

کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج کتابخوانی هدف هفته فرهنگی پیشوا است

کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج کتابخوانی هدف هفته فرهنگی پیشوا است

پیشوا- فرماندار پیشوا گفت: کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج کتابخوانی هدف هفته فرهنگی پیشوا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از نخبگان و فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: چهره شهرستان پیشوا تحت تأثیر هفته فرهنگی دگرگون شده و شاهد اقدامات و برنامه های بسیار خوب و چشمگیری توسط ادارات و نهادهای مختلف هستیم.

وی به قابلیت ها و ظرفیت های پیشوا به عنوان کانون فرهنگ و ادب و هنر منطقه اشاره کرد وگفت: هنرمندان و فرهیختگان شهرستان فخر منطقه و سرمایه های بزرگی برای پیشوا هستند و باید فضا را برای فعالیت آنها فراهم کنیم که هفته فرهنگی نیز در همین راستا در حال برگزاری است.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه هفته فرهنگی عرصه ای برای ارائه و نمایش توانمندی های هنرمندان است، افزود: این هفته طلیعه ای برای شروع اقدامات بزرگ در آینده است و با بهره گیری از ظرفیت فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان نوید اجرای برنامه های منسجم و کیفی تر را می دهیم.

عباسی هنر را زبان مشترک بین همه انسان های عنوان کرد و گفت: هنرمندان می توانند به تقویت هنجارها و اصلاح ناهنجاری ها کمک کرده و با زبان خوب و اثرگذار هنری به آسیب های اجتماعی و مسائل مبتلا به جامعه بپردازند.

وی با اشاره به اثرگذاری ابزار هنر به عنوان یک مقوله فرا قومیتی و فرا محلی، تصریح کرد: همه مسئولان و مدیران شهرستان باید از ظرفیت گروه های هنری بومی برای فرهنگسازی، آگاه سازی و اصلاح الگوهای رفتاری نادرست در بسیاری از زمینه ها بهره گیرند در غیر این صورت به نحو شایسته و مطلوب از سرمایه ها استفاده نشده و مورد غفلت واقع می شوند.

فرماندار پیشوا با تأکید بر اینکه همه مدیران شهرستان متعهد به تأمین خواسته های هنرمندان هستند، اذعان کرد: فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی در شهرستان زمان بر است ولی با جدیت و در تمام سطوح در حال پیگیری و رایزنی برای جذب اعتبارات و اجرای پروژه های فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به فقر زیرساخت های فرهنگی از آغاز پروژه احداث فرهنگسرای بزرگ پیشوا در سال ۹۸ خبر داد و در ادامه به موضوع کتابخوانی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه امروز اشاره کرد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین جوانان یکی از اهدافی است که در قالب هفته فرهنگی دنبال می شود.

عباسی پرداختن به آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از اهداف هفته فرهنگی دانست و افزود: هنرمندان باید در جهت کاهش و رفع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی ورود کرده و فرصت را برای اثرگذاری بر اذهان مردم مغتنم بشمارند.

وی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری را فرصتی مغتنم برای هنرمندان دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی توانمندی ها و فروش محصولات فرهنگی و هنری و زمینه ساز شناسایی و جذب استعدادهای منطقه است.

فرماندار پیشوا با اشاره به بضاعت محدود شهرستان پیشوا در زمینه امکانات و زیرساخت ها، افزود: در اجرای هفته فرهنگی تلاش کردیم تا از همین داشته ها و امکانات محدود به نحو بهینه استفاده کنیم تا تلاش های همه جانبه مضاعف مسئولان به ثمر نشسته و امکانات زیرساختی برای شهرستان فراهم شود.

کد خبر 4552315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha