۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد خبر داد:

غرس ۲۵ هزار اصله نهال در بروجرد 

غرس ۲۵ هزار اصله نهال در بروجرد 

بروجرد- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی ۲۵ هزار اصله نهال در بروجرد غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ثقلینی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد هفته منابع طبیعی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، گفت: همه ساله از ۱۵ اسفند برنامه های هفته منابع طبیعی در بروجرد با کاشت نهال در روز درختکاری به عنوان مهمترین برنامه برگزار می شود.

وی تصریح کرد:  امسال همزمان با هفته منابع طبیعی ۲۵ هزار اصله نهال در شهرستان بروجرد غرس می شود و فرصتی است تا در راستای حفاظت از منابع طبیعی بیشتر تلاش کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با بیان اینکه اهمیت منابع طبیعی بر کسی پوشیده نیست و در آیات و احادیث بسیار اشاره شده است، ادامه داد:  هر هکتار جنگل ۶۸ تن گرد و غبار جذب می کند و در بروجرد ۹۶ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی داریم که به صورت مرتع وجود دارد، این استعداد شهرستان در حوزه های مرتعداری و منابع طبیعی اهمیت حفظ و نگداری آنها را می رساند.

ثقلینی تاکید کرد: گرچه چالش هایی مانند خشکسالی، گرم شدن کره زمین، بهره کشی از منابع طبیعی وجود دارد اما باید در راستای حفاظت از این عرصه ها تلاش کرد.

وی برگزاری همایش دوچرخه سواری، دیدار با امام جمعه، دیدار با خانواده شهید فطرس و درختکاری را از مهمترین برنامه های هفته منابع طبیعی در بروجرد عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: برای حفظ و نگه داری عرصه های طبیعی باید فرهنگ منابع طبیعی را به معرفت عمومی تبدیل کنیم.

کد خبر 4553155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha