۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶

آیت الله اعرافی:

علوم انسانی در سیستم اداری کشور مورد توجه قرار گیرد

علوم انسانی در سیستم اداری کشور مورد توجه قرار گیرد

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ضرورت توجه به علوم انسانی در سیستم اداری کشور تأکید کرد و گفت: عدم توجه به علوم انسانی موجب ایجاد مشکلات بسیاری در سیستم های اداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در دیدار مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، شهر قم را متفاوت با دیگر شهرهای کشور دانست و افزود: این شهر منشأ انجام خدمات بسیار خوبی برای کشور است.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به شهر قم افزود: قم نه تنها در ایران بلکه در سراسر منطقه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و در بخش دانشگاهی نیز در این شهر ۷۵ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه طلاب از ۱۳۰ کشور دنیا در شهر مقدس قم مشغول فراگیری علوم دینی هستند، افزود: ۱۰۰ هزار طلبه در نهادهای حوزوی قم مشغول فعالیت هستند و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بسیار عظیم است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ مرکز و مدرسه و موسسه حوزوی در قم افزود: ۱۰۰ مجله در حوزه علوم انسانی اسلامی در این شهر منتشر شده است و سالانه نیز هزاران مقاله و کتاب در موضوعات مختلف منتشر می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بعد از انقلاب ۲۰۰ رشته در حوزه علوم انسانی اسلامی در قم ارائه شد، افزود: باید از ظرفیت‌های عظیم قم در راستای پیشرفت کشور استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت واقفین در موضوعات مختلف

وی گفت: در حوزه وقف باید اقدامات اساسی انجام شود و از ظرفیت واقفین در موضوعات مختلف استفاده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ظرفیت بالای قم در زمینه سلامت معنوی، افزود: سلامت معنوی باید در قالب جدیدی عرضه شود و با فرهنگ امروزی همخوانی داشته باشد.

وی بر تلاش حوزه برای پاسخگویی در حوزه‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: با توجه به حوزه‌های اجتماعی تحولات بزرگی شکل خواهد گرفت.

آیت الله اعرافی ادامه داد: حوزه باید در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش خود را ایفا کند و هر بخش باید مسئولیت خود را انجام دهد تا این آسیب‌ها کاهش پیدا کرده و رفع شود.

وی بیان کرد: عدم توجه کافی صنعت و دستگاه‌های اداری به علم و دانش در کشور به یک معضل تبدیل شده است که باید به این موضوع توجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عدم توجه به علوم انسانی در سیستم اداری افزود: عدم توجه به علوم انسانی موجب ایجاد مشکلات بسیاری در سیستم های اداری شده است.

وی گفت: اگر سیستم اداری و حوزه صنعت بخشی از سرمایه خود را در حوزه تحقیق و پژوهش قرار دهند، ثمرات بسیاری را بدست می‌آورند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی، از وقف در حوزه صنعت و پیشرفت کشور استفاده کرد و باید در این خصوص اقدامات درستی انجام شود و مردم و واقفان باید به این سمت سوق پیدا کنند.

کد خبر 4555546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha